Evenimentul Zilei > EVZ Special > Vești proaste pentru șoferi. Ce se întâmplă din 2021 cu punctul de amendă și taxa auto
Vești proaste pentru șoferi. Ce se întâmplă din 2021 cu punctul de amendă și taxa auto

Vești proaste pentru șoferi. Ce se întâmplă din 2021 cu punctul de amendă și taxa auto

Pe șoferi români îi așteaptă zile grele. De la 1 ianuarie 2021, valoarea punctului de amendă ar putea creşte la 223 de lei, faţă de 145 de lei cât este în prezent.

Singura scăpare ar fi ca până la sfârşitul anului să fie luată o hotărâre privind îngheţarea punctului de amendă aşa cum s-a întâmplat în anii anteriori.

Potrivit Codului Rutier actual punctul de amendă are o valoare de 10% din salariul minim brut pe economie.

În anul 2020 valoarea punctului de amendă a fost îngheţat la 145 de lei pentru sancţiunile rutiere.

Valoarea punctului de amendă de 145 de lei este valabilă până la data de 31 decembrie 2020 în lipsa altor modificări exprese. Valoarea de 145 de lei este valabilă de la începutului anului 2017, când salariul minim brut pe economie se situa la 1.450 de lei.

În România există cinci clase de amendă, primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice. Astfel, amenda maximă pentru personae fizice (20 de puncte de penalizare) va creşte de la 2.900 de lei la 4.460 de lei, în timp ce pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncta de penalizare) va creşte de la 14.500 de lei la 22.300 de lei.

Clasele de sancţiuni sunt:

clasa I: 2/3 puncte-amendă;
clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
clasa a III-a: 6-8 puncte-amendă;
clasa a IV-a: 9- 20 de puncte-amendă;
clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

 Din 2021 poate reveni taxa eco, impusă mașinilor poluante din România

Astfel, taxa eco, impusă autoturismelor poluante, ar putea fi reintrodusă în România începând cu 2021. Aceasta a apărut menționată în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă al PNL.

Mai mulţi analişti economici spun că o astfel de taxă este necesară dacă se dorește o tranziție către mașinile electrice, mai ales datorită faptului că România a devenit „cimitirul Europei” la capitolul mașini second-hand.

„Ce s-a schimbat în ultima perioada este planul Uniunii Europene de a trece către mașini și către activități care poluează cât mai puțin. Acum, s-ar putea că această cerință de reducere a poluării să vină din partea UE având in vedere că banii care vin sunt europeni”, a explicat Adrian Codirlasu, vicepreședinte CFA România.

Acesta consideră că, pe termen lung, măsura este bună, poluarea din orașe urmând să fie mai mică.

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Publicat in categoriile: EVZ Special, Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: