La inceputul mileniului, conceptul de cabriolet traditional a fost subminat de aparitia modelului Peugeot 206 CC. Moda decapotabilelor cu acoperis rigid a fost lansata de Mercedes SLK, dar constructorul francez a popularizat cu adevarat acest concept.

Dupa ani buni de domnie, si peste o jumatate de milioane de unitati vandute, 206 CC intra in istorie. In locul sau, Peugeot il aduce pe 207 CC. Lansat in primavara, dar disponibil in Romania la inceputul acestei veri, noul CC pastreaza liniile modelului 207 din care a fost derivat.

207 CC este o idee mai lung (cu 2 mm) si mai lat (cu 30 de mm) decat versiunea hatchback, dar e sesizabil mai scund decat aceasta. Diminuarea inaltimii cu 75 de mm ii confera un aer mai sportiv.

Daca profilul nu este inca un punct forte al masinii, in parte si din cauza acoperisului amovibil, partea frontala poate fi. Grila radiatorului ranjeste amenintator, etaland leul-sigla, iar farurile supradimensionate se lafaie pe capota si reinventeaza imaginea de marca adoptata de Peugeot odata cu lansarea lui 407.

Doua locuri mari, doua mici

Spatiul pentru pasageri este suficient in fata, dar la fel de meschin pe al doilea rand de scaune, precum la 206 CC. Locurile trei  si patru raman destinate copiilor sau, cel mai bine, gentilor si plaselor cu cumparaturi. Adultii le vor gasi aproape imposibil de utilizat.
Dupa cum lesne se poate observa cu ochiul liber, portbagajul este deosebit de incapator pentru o masina de aceste dimensiuni.

Daca se ruleaza cu acoperisul la locul lui, 450 de litri stau la dispozitia bagajelor. In varianta cabrio, cu pavilionul escamotat, raman doar 187. Decapotarea se face automat, in numai 25 de secunde. Operatiunea poate fi efectuata si in mers, pana la o viteza de 10 km/h.

Intre dotarile standard se gasesc aerul conditionat, geamurile electrice, radio-CD-ul, sistemul ABS, un set de patru airbaguri, computerul de bord sau comenzile audio pe coloana de directie. Optional sunt disponibile sistemul ESP, asistenta la parcare, tapiteria din piele (inclusiv partea superioara a bordului), climatizarea automata sau sistemul audio JBL.

Benzina si motorina

Peugeot 207 CC este disponibil in doua variante de motorizare pe benzina – realizate in colaborare cu BMW – si una pe motorina, toate de 1.6 litri. Cel mai slab propulsor pe benzina, cu patru cilindri si 16 valve, dezvolta 120 de cai-putere. Transmisia se realizeaza fie cu o cutie de viteze manuala in cinci trepte, fie cu una automata, in patru rapoarte.

Pentru un plus de adrenalina, exista propulsorul turbo, care sporeste puterea motorului la 150 CP. Propulsia dieselului este oferita de cunoscutul 1.6 HDi 110 CP, intalnit pe multe dintre modelele marcii. Cel mai ieftin 207 CC, 1.6 (120 CP) Belle Epoque, va costa 18.725 euro cu TVA.

Siguranta de cinci stele

Recent, 207 CC a obtinut cinci stele la testul de siguranta a pasagerilor, devenind numai a treia decapotabila notata cu punctaj maxim la Euro NCAP.