SAAB Suedia a mai cerut timp pentru a putea participa la privatizarea uzinei.
Producatorul de avioane din Craiova va mai ramane ceva vreme in portofoliul statului. Desi ieri s-a implinit termenul de depunere a ofertelor pentru privatizarea fabricii, niciuna dintre cele trei companii care a cumparat caietul de sarcini - SAAB din Suedia, Ramses Romania si AGI Group din Marea Britanie - nu a depus ulterior la AVAS un dosar de oferta.
Totusi, principalul ofertant, SAAB, producatorul avioanelor Gripen, nu a renuntat definitiv la intentia de a prelua Avioane Craiova. „Ne pastram interesul in continuare, dar nu am avut timp sa depunem o oferta competitiva”, ne-a declarat vicepresedintele SAAB International, Torbjörn Edberg. Acesta a precizat ca reprezentantii SAAB au trimis ieri o scrisoare catre AVAS in care solicita amanarea termenului de depunere a ofertei cu cateva saptamani.
Potrivit AVAS, guvernul nu va renunta la privatizarea Avioane Craiova si va mentine conditiile din caietul de sarcini. Compania care va prelua fabrica de avioane de la Craiova trebuie sa prezinte un plan de afaceri pe o perioada de cel putin cinci ani si sa isi asume un program de investitii pentru modernizare si dezvoltare de minimum 5,01 milioane euro. 1,67 milioane euro urmeaza sa fie investiti in primul an de la preluarea actiunilor.
Suedezii vor sa continue investitiile in Romania
Dupa parteneriatul semnat in 2006 cu Romaero, compania SAAB vrea sa investeasca si mai mult in Romania, fie prin colaborarea pe care o are cu operatorul aerian Carpatair, fie prin preluarea unor obiective scoase la privatizare. „Suntem cel mai mare producator de avioane si echipamente de aparare civila din nordul Europei si incercam sa purtam discutii cu ministrul economiei”, a mai spus oficial SAAB.
In prezent, SAAB colaboreaza cu Romaero pentru livrarea de subansamble destinate avionului Airbus A 380. Mai mult, Carpatair a devenit in 2006 cel mai mare operator de aeronave SAAB 2000 din lume, cu o flota alcatuita din 14 aeronave SAAB. Tot anul trecut, Carpatair a semnat cu SAAB Aerotech un acord pe termen de cinci ani pentru furnizarea de piese de schimb pentru aeronavele SAAB 340 si SAAB 2000.