Evenimentul Zilei > Economie > UNDĂ verde la fonduri UE pentru finanțarea infrastructurii. Autostrăzile și drumurile naționale care ar putea intra în lucru
UNDĂ verde la fonduri UE pentru finanțarea infrastructurii. Autostrăzile și drumurile naționale care ar putea intra în lucru

UNDĂ verde la fonduri UE pentru finanțarea infrastructurii. Autostrăzile și drumurile naționale care ar putea intra în lucru

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., în calitate de Beneficiar, pregătește aplicaţiile de finanţare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate pentru proiectele finanţate din perioadele de programare consecutive: Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1 și Programul Operaţional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a.

Astfel, CNADNR va elabora şi va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport, scopul principal fiind asigurarea finanţării pentru faza a 2-a a proiectelor fazate.

În acest sens, proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:   Autostrada Lugoj – Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 si 4);   Autostrada Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4); Autostrada Timişoara – Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speţă lucrările conexe).

Pentru proiecte de reabilitare/ modernizare drumuri nationale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel:  DN 56 – Craiova – Calafat;  DN 66 – Rovinari – Petroşani;  DN 76 – Deva – Oradea;  DN 6 – Alexandria – Craiova;  DN 5 – Bucureşti – Adunaţii Copăceni;  DN 73 – Piteşti – Braşov).

Construcţie Variante de Ocolire:  Caracal; Carei;  Braşov; Târgu Jiu;  Suceava. De asemenea, şi fazarea construcţiei Podului de la Giurgiu.

Ce proiecte vor fi promovate spre finanțare

Proiectele care urmează a fi promovate spre finanţare, în cadrul POIM 2014  -2010 sunt: Obiectivul Strategic 1.1. Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN – T centrală:   Autostrada Sibiu – Piteşti (faza proiectare şi ulterior, faza de execuţie); Drum expres Ploieşti – Buzău;  Drum expres Buzău – Focşani;  Drum expres Focşani – Bacău; Drum expres Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă; Construcţia Variantei de Ocolire Târgu Mureş;  Construcţia Variantei de Ocolire Bacău; Modernizarea Centurii rutiere a municipiului Bucureşti: A1 – DN 7; DN 2 – A2;  Modernizare DN Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţă;  Modernizare DN Câmpina – Săcele; Modernizare DN A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte;  Varianta de Ocolire Tecuci;  Varianta de Ocolire Mihăileşti; Măsurile de siguranţă pe DN 1;  Strategia ITS (faza de proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Planul General de Transport.            

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: