Reporterii BBC se intreaba daca nu cumva producatorii din Marea Britanie au de-a face zilele acestea cu ultimele comenzi pentru celebra bere Guinness, avand in vedere scaderea considerabila a consumului.
Vanzarile de Guinness, berea care reprezinta de mai bine de 250 de ani una dintre cele mai iubite marci irlandeze, inregistreaza un declin alarmant.
In ultimii doi ani, volumul vanzarilor de bere Guinness a scazut cu 13% in Marea Britanie, iar lucrurile stau chiar mai rau in Irlanda, unde s-a redus cu 30% din 2001, scrie BBC News.
Bautura de culoarea maltului prajit se vinde peste asteptari dincolo de hotarele Marii Britanii, mai ales in Nigeria si America.
Specialistii britanici pun scaderea apetitului pentru berea neagra pe seama modificarii gusturilor consumatorilor englezi: sunt tot mai cautate bauturile mai usoare si mai racoritoare. Guinness a iesit la atac pe aceasta piata in plina transformare prin lansarea unui nou sortiment mai dulce si mai putin alcoolizat, Guinness Red.
Noua „arma secreta” face parte tot din categoria „stout” (beri negre si cu o concentratie alcoolica mare), dar este mai filtrata si mai dulce decat Guinnessul traditional.
Nutritionistii sustin ca nici varianta traditionala nu este foarte daunatoare siluetei: o halba de bere neagra are mai putine calorii decat una umpluta cu lapte sau suc de portocale.
Pentru impunerea pe piata a noului produs, compania producatoare a cheltuit 2,5 milioane de lire sterline pe publicitate, in doar sase luni. Guinness Red poate fi cumparata doar la sticla, fiind destinata mai ales consumului acasa. Astfel, producatorul incearca sa rezolve o alta problema cu care se confrunta consumatorul de Guinness traditional.
Conform studiilor de piata, un alt impediment in calea consumatorilor de Guinness il constituie si faptul ca aceasta se bea mai ales in baruri, puburi si restaurante, iar britanicii sunt tot mai orientati spre consumarea bauturilor acasa.
Si apetitul tot mai crescut al britanicilor pentru vin subtiaza de la o zi la alta comenzile de bere, indiferent de marca acesteia.