Noul post de televiziune, care va include în grilă jurnale de ştiri şi 22 de emisiuni realizate de studiourile regionale (Iaşi, Timişoara, Cluj, Craiova, Târgu-Mureş şi Bucureşti), vine, potrivit lui Alexandru Sassu, preşedintele SRTv, pe o zonă încă neacoperită de celelalte posturi de televiziune. „Astăzi, cele mai multe canale TV mizează pe ştiri şi pe divertisment. TVR 3 se va axa pe problemele oamenilor din toate zonele ţării, pe viaţa de zi cu zi. Este cel mai bun proiect al nostru de la TVR Cultural încoace“, a declarat Sassu.

Dacă posturile comerciale, dar şi celelalte canale ale SRTv mizează, pentru audienţă, pe nume cunoscute din diverse domenii (showbiz, cultură etc.), TVR 3 va promova vedetele locale, cum ar fi Ramona Porumb, de la TVR Cluj, sau Florin Mihoc de la TVR Timişoara. Printre emisiunile propuse de studiourile regionale se numără talk-show-uri, emisiuni dedicate minorităţilor naţionale, revista presei locale, emisiuni pentru copii, show-uri de divertisment, spectacole, concerte, reportaje de călătorie, toate aducând în atenţie specificul unei zone. Odată cu lansarea noului post, studiourile regionale ale TVR vor mai emite pe TVR 2 doar o lună, însă vor continua să aibă programe proprii, diferite de cele prezentate pe TVR 3.

Potrivit lui Alexandru Sassu, noul post s-a „născut“ cu „investiţii minime“, însă preşedintele SRTv nu a precizat suma. Deşi Sassu a declarat că estimează că pierderile SRTv pentru acest an se vor ridica la aproximativ opt milioane de euro, peste două săptămâni va fi lansat un nou post, TVR Info, care va fi axat pe difuzarea de informaţii utilitare.