TV şi Internetul, principalele surse de informare din SUA

TV şi Internetul, principalele surse de informare din SUA

Televiziunea este principalul mijloc de informare din SUA, urmat de Internet, radio şi presa scrisă, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Pew Research Center, în intervalul aprilie - iulie 2008.

Astfel, 52% dintre respondenţi spun că urmăresc regulat jurnalele de ştiri de la televizor, cu 7 procente mai puţin decât în 2004, în timp ce 39% dintre americani urmăresc ştiri din alte surse, cu 6 procente mai mult decât în anul 2002.

Dintre cei intervievaţi, 35% ascultă ştirile la radio, 34% le citesc în ziare, iar 37% navighează pe Internet de 3 sau mai multe ori pe săptămână, pentru a se informa, anunţă site-ul dailybusiness.ro.

CNN este în topul preferinţelor telespectatorilor, fiind urmărit de 30% dintre intervievaţi. Pe locul 2 se situează CBS, adunând 29% dintre răspunsuri.

La capitolul presă scrisă, cotidianul economic "Wall Street Journal" este citit de 25% dintre cei care au participat la studiu, urmat de cotidianele generaliste, preferate de 22% dintre americani.

Pew Research Center a descoperit 3 profiluri umane de consumatori de ştiri, diferenţiate de vârsta şi de comportament social. Astfel, tradiţionaliştii sunt persoane în vârstă, cu studii medii. Această categorie este cea mai numeroasă şi cea mai fidelă televiziunii. Integratorii sunt cei care combină sursele de informare, iar consumatorii de Internet - tânăra generaţie cu un nivel de educaţie înalt, sunt cei care caută informaţiile online.

Ne puteți urmări și pe Google News