Turcii vor sa aduca noi marci de lux in malluri

Turcii vor sa aduca noi marci de lux in malluri

Ibrahim Paksoy, directorul Bucuresti Mall si Plaza Romania, spune ca are 2-3 liste de asteptare cu firme interesate sa intre in centrele comerciale.

70.000 de persoane - la atat se ridica numarul zilnic de vizitatori ai primelor malluri din Bucuresti, Vitan si Plaza, potrivit directorului general al Anchor Grup. In aceste conditii, marcile celebre se inghesuie sa intre in cele mai mari malluri din Capitala - Bucuresti Mall si Plaza Romania - chiar daca chiriile sunt destul de piperate.

„Avem liste de asteptare cu multe nume interesate sa intre pe piata romaneasca si care ar dori sa ocupe un spatiu intr-unul dintre cele doua malluri. Este foarte greu sa alegi insa o marca atunci cand ai prea putin spatiu in centrul comercial”, explica Ibrahim Paksoy, directorul general al Anchor Grup, compania turca sub „umbrela” careia functioneaza cele doua centre comerciale.

Astfel, printre numele mari atrase de Anchor se numara Calvin Klein, Mango sau Zara, in timp ce H&M, desi produce in lohn in Romania o parte din modele, nu si-a deschis inca magazine aici. Potrivit acestuia, exista liste paralele in care apar atat companii ce ar dori un spatiu in mall cat si  cele pe care centrul comercial ar dori sa si le adauge in portofoliul de clienti.

„In comparatie cu anii anteriori, tot mai multe branduri internationale de succes sunt interesate sa faca afaceri in Romania”, explica Paksoy. „Schimbarile de la an la an in preferintele romanilor tin foarte mult de cresterea nivelului de trai. Ca o specificitate, romanilor le place sa cumpere cu precadere haine, insa un aspect important il reprezinta si distractia, motiv pentru care am dezvoltat si partea de cinematografe si am acordat un spatiu important restaurantelor”, spune Ibrahim Paksoy.

Un Bucuresti Mall mai mare, in martie

La o cerere atat de ridicata, compania turca a decis sa extinda mallul din cartierul Vitan, prin construirea unei noi cladiri, investitie care se ridica la 20 de milioane de euro.

„Am ales sa extindem Bucuresti Mall si nu sa construim un alt centru comercial pentru ca ne-am dat seama ca locatia este foarte buna. Acest centru comercial este in prezent mai mic decat cererile pietei, asa ca extinderea s-a dovedit o necesitate”, ne-a declarat seful Anchor Grup.

Constructia presupune extinderea capacitatii parcarii de la 1.400 la 2.000 de locuri si a suprafetei comerciale cu 18.000 de metri patrati. Potrivit lui Paksoy, lucrarile vor fi gata in luna martie a acestui an, iar spatiul astfel castigat va fi ocupat de marci noi in Romania, fara a  dezvalui numele acestora.

„Este tot mai greu sa gasesti spatii pentru constructia de noi centre comerciale in zone la fel de bune precum Vitan sau Lujerului. Pe de alta parte, continuam sa ne axam pe dezvoltarea de cladiri de birouri si pe segmentul rezidential”, spune directorul general al Anchor Grup.

Compania va investi in 2008 intr-un al doilea complex rezidential, dupa InCity, in apropierea mallului din Lujerului. „Vom construi aproape 260 de apartamente, insa conceptul nu este inca finalizat. Proiectul va avea un concept diferit fata de InCity, respectiv, cladirile vor avea mai putine etaje, iar apartamentele vor fi mai mari”, spune Paksoy. Potrivit acestuia, apartamentele in complexul InCity se vand, in medie, cu 1.400 de euro pe metrul patrat.

Anchor testeaza provincia

Anchor Grup ia in calcul si extinderea afacerilor in provincie. „Suntem interesati cu precadere de zona de vest a tarii, insa nu excludem investitiile si in alte regiuni”, explica directorul general al companiei turce. Potrivit acestuia, in provincie vor fi dezvoltate atat centre comerciale, cat si cladiri de birouri sau de apartamente. „Noua tendinta in investitiile imobiliare presupune dezvoltarea investitiilor de la retail catre segmentele de birouri si rezidential”.

In Bucuresti, o zona speciala pentru investitii este sudul, explica Paksoy. „Deocamdata, nu avem nimic construit in zona de nord a orasului, iar asta mai ales din cauza infrastructurii. Infrastructura este o bariera in expansiunea noastra, si nu pretul terenurilor”, spune seful de la Anchor.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor, profitul companiei s-a ridicat la sfarsitul anului 2005 la aproape 17 milioane de euro, in timp ce investitiile totale ale grupului in Romania depasesc 170 de milioane de euro.

CV

Ibrahim Paksoy

nascut la Istanbul, Turcia casatorit 36 de ani

1989 termina liceul 1989-1994 studii superioare economice 

Primul job:

1994, auditor la Arthur Andersen&Co 1996 - s-a mutat la Finansbank Istanbul. Primeste insarcinari in Olanda si Moscova 2004 -vine la Anchor Grup, pe functia de CFO 2006 - este numit general manager al Anchor Grup

Ne puteți urmări și pe Google News