Autoritatea Rutieră Română (ARR) și la Registrul Auto Român (RAR) sunt vizate de o anchetă demarată de Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), susține Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport, citat de national.ro.

Procurorii ar fi demarat cercetările în urmă cu 45 de zile la nivelul unor personaje din Autoritatea Rutieră Română pentru fapte de corupție raportate pregătirii profesionale în vederea obținerii atestatelor și prelungirii valabilității atestatelor la nivelul șoferilor.

„DIICOT efectuează, totodată, cercetări legate de Registrul Auto Român, în cazul unor anumite persoane din teritoriu, angajate cu funcții de conducere, pentru ceea ce înseamnă inspecții tehnice, înmatriculări de vehicule. Dacă amintim și cazul permiselor de la Giurgiu, avem trei instituții care concură la siguranța rutieră și la formarea profesională care sunt cercetate pentru corupție.

La ISCTR s-au schimbat trei directori în ultimele șase luni. Nu vă spun cum colcăie corupția acolo și concurența neloială, cu angajați care dețin firme de transport. Sunt mulți din Poliție și din Controlul Transporturilor care dețin firme prin pre-puși și care au liste cu cei care trebuie controlați și cei care nu trebuie controlați și care, sub amenințarea unui control, își însușesc foloase necuvenite, prin șantaj.

Vorbim de multă vreme de formarea profesională defectuoasă, de faptul că mulți examinatori se duc la examene doar ca să-și ia plicul. Din analiza DIICOT a reieșit că șoferii nici măcar nu ajungeau în România să susțină examenul pentru prelungirea atestatului, se dădea din pix, cu manipularea filmărilor și înregistrărilor din sălile de examinare”, a declarat Augustin Hagiu.

Șoferi de TIR nepregătiți își prelungesc atestatele pe șpagă

Augustin Hagiu precizează că accidente cumplite ca cel din Ialomița au toate premisele să se mai producă.

„Am sesizat permanent autorităților aceste probleme, care pot genera evenimente. În momentul de față pe șosele circulă șoferi de tir nepregătiți, șoferi care își prelungesc atestatele pe șpagă. În cazul șoferului de tir care a provocat accidentul din Ialomița, sigur butona telefonul, făcea ceva, era pe sub bord, în niciun caz nu era la volan. I-a luat cineva telefonul să vadă, la ora producerii evenimentului, ce făcea pe telefon?

Poate scria mesaje, poate se uita pe Google. Cu asta aș fi început. Pentru că starea lui de sănătate era corespunzătoare, iar timpii de odihnă constatați pe tahograf nu erau depășiți, abia plecase în cursă. Mă deranjează că, după fiecare anchetă, noi nu aflăm niciodată ce s-a întâmplat de fapt. Noi nu avem concluzii. Nu știm, de exemplu, ce s-a întâmplat la Piatra Neamț, chiar dacă acolo nu a fost o firmă de transport și a fost un transport ilegal.

Acum un an și jumătate un microbuz, care nu avea de ce să facă transport de pasageri, că nu era nici adaptat, s-a lovit de un pod și opt muncitori au murit, doar șoferul a scăpat. Concluzii avem după un an și jumătate? Nu. Ni s-a spus nouă, la nivel de patronat, vedeți că pe zona asta sunteți sensibili? Nu ni se spune nimic după astfel de evenimente tragice, ca să știm unde trebuie să apăsăm”, a mai spus președintele Federației Operatorilor Români de Transport.