Topul valorilor: brandurile de miliarde din industria auto
- Cristian Ionescu
- 23 noiembrie 2011, 02:24
Toyota este brandul auto cu cea mai mare valoare de piaţă, 27,7 miliarde de dolari, potrivit "Best 100 Global Brands", cea mai recentă ediţie a topului realizat anual de Intebrand. Primele zece mărci din industria auto valorează împreună 135 de miliarde de dolari.
Se pare că niciun necaz nu este suficient de mare pentru a clătina imperiul Toyota.
În pofida scandalului planetar din perioada 2009-2011, pe tema siguranţei autoturismelor Toyota, şi a dezastrului natural care a măturat Japonia în primăvară, uriaşul grup nipon a reuşit chiar să marcheze o creştere valorică (în ceea ce priveşte brandul), faţă de anul trecut.
Toyota este brandul auto cu cea mai mare valoare de piaţă, potrivit "Best 100 Global Brands", cea mai recentă ediţie a topului realizat anual de Intebrand.
Pentru 2011, marca japoneză a fost evaluată la 27,7 miliarde de dolari, un câştig de 6% comparativ cu 2010.
Toyota ocupă locul 11 la general, în cel mai important studiu global de profil, unul dominat de Coca Cola (72,8 miliarde de dolari) şi care, aşadar, nu are niciun producător auto în Top 10.
Mercedes-Benz (poziţia a 12-a la general) este al doilea brand din industria constructoare de automobile, cu o valoare de piaţă calculată de 27,4 miliarde de dolari.
BMW (locul 15) completează podiumul segmentului auto, la 24,5 miliarde de dolari.
Primele zece branduri auto ale lumii au o valoare cumulată de 134,8 miliarde de dolari. TOP 10 Cele mai valoroase branduri auto din lume
1. Toyota - 27,7* 2. Mercedes-Benz - 27,4 3. BMW - 24,5 4. Honda - 19,4 5. Volkswagen - 7,8 6. Ford - 7,5 7. Audi - 6,1 8. Hyundai - 6 9. Porsche - 4,6 10. Nissan - 3,8
* miliarde de dolari SURSA: Interbrand