La Timișoara a fost inaugurat, luni, Podul Dragalina, lărgit la patru benzi, cu trotuare, jardiniere cu panseluțe, refugii cu gazon și două piste pentru bicicliști. Reabilitarea Podului Dragalina a costat 7,2 milioane de lei. Deși circulația a fost deschisă, podul are balustrade provizorii, pe care au fost prinse afișe cu mesajul ”Atenție! Pericol, parapet provizoriu”.

Circulația este din nou permisă, după ce podul a stat închis din primăvara anului trecut. Au voie însă doar mașinile. Mijloacele de transport în comun, respectiv tramvaiele, nu pot circula, deoarece, odată ajuse la gară, punct – terminus al liniei, nu mai pot întoarce.

Pe terenul pe care se află bucla de întoarcere a fost ridicat un gard de către proprietarii fabricii ELBA, cei care dețin terenul respectiv. ”Primăria Timișoara, în pofida repetatelor noastre solicitări și adrese, care s-au transmis de peste un an de zile, a decis să demareze un proces pentru a ne lua dreptul la proprietate.

De la momentul privatizării, din anul 1991, terenul este proprietatea ELBA. Tot acest teren a fost cumparat cu bani mulți de cei 2.000 de acționari care și-au ipotecat atunci case, mașini, avere”, a declarat pentru Opiniatimisoarei.ro Bogdan Cocian, directorul general al companiei.

Abia sâmbătă, acționarii fabricii au fost convocați la Primărie, la discuții despre situația terenului respectiv, însă, mai spune Cocian, nu s-ar fi prezentat nimeni din partea municipalității la discuții.

Ajuns la fața locului, luni, în încercarea de a dezamorsa situația, edilul Timișoarei a admis că Primăria a deschis proces și le-a transmis celor de la ELBA că dacă își retrag gardul și lasă tramvaiele să circule, atunci administrația publică locală își va retrage plângerea depusă în instanță.

Terenul pe care se află bucla liniilor de tramvai din zona Gării de Nord este în continuarea domeniului pe care a funcționat fabrica de baterii și corpuri de iluminat ELBA, care s-a relocat în principala zonă industrială a orașului în urmă cu mai mulți ani.

Între timp, fostele hale de producție au fost demolate, rămânând în picioare doar spațiile administrative. Pe terenul respectiv urmează să se dezvolte un proiect imobiliar.

Fotografii: Adrian Pîclișan

 

 

 

Te-ar putea interesa și: