Terminalul neterminat

Terminalul neterminat

Compania britanică British Airways (BA) a anulat ieri aproximativ 20 la sută din cursele aeriene programate să decoleze de pe Heathrow, după debutul catastrofal al activităţii Terminalului 5 (T5) al aeroportului londonez.

Potrivit Reuters şi AFP, haosul de pe Heathrow a continuat şi vineri, cu 75 de curse anulate şi peste 14.000 de călători afectaţi, după anularea, joi, a aproape 70 de zboruri şi formarea unor cozi de aşteptare imense. BA a transmis într-un comunicat că „supraveghează îndeaproape situaţia“ generată de o serie de factori, în special „întârzierile la parcări ale personalului şi problemele de securitate“, dar şi întârzierea unora dintre angajaţi.   „Acest lucru a creat probleme operaţionale pe întreg parcursul zilei (de joi - n.r.), legate de manipularea bagajelor călătorilor“, se explică în comunicat. Inspectorul general al BA, Willie Walsh, a prezentat scuze pasagerilor a căror călătorie a fost perturbată sau ale căror bagaje au sosit cu întârziere în prima zi de activitate a T5. Walsh a avertizat că „problemele“ ar putea persista şi în cursul weekendului.

Inaugurat oficial în urmă cu două săptămâni de Regina Elisabeta a II-a, care a calificat terminalul drept „o poartă de intrare în secolul XXI pentru Marea Britanie“, terminalul şi-a deschis porţile publicului după cinci ani şi jumătate de lucrări de reabilitare, care au costat în total 4,3 miliarde de lire sterline. Directorul operaţional al British Airways, Gareth Kirkwood, a precizat că pasagerii care se află deja pe terminal se pot îmbarca doar cu bagajele de mână, pot anula călătoria sau pot primi banii înapoi.

Ne puteți urmări și pe Google News