Telegondola: soluţia care ne scapă de traficul infernal din Bucureşti

Telegondola: soluţia care ne scapă de traficul infernal din Bucureşti

Noile mijloace de transport din Capitală vor circula pe un traseu de 10 kilometri. Acestea vor ajunge la o înălţime de 85 de metri şi vor avea o viteză de 5 metri pe secundă.

Ideea telegondolelor cu o capacitate de 4-6 persoane aparţine primarului sectorului 2, Neculai Onţanu, care vrea ca bucureştenii să se poată deplasa, în acest mod, peste lacurile de pe râul Colentina până în zona Herăstrău. Proiectul a fost lansat în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Sectorului 2 al Capitalei. Practic, noul mijloc de transport va face legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona Parc Herastrau. Dacă proiectul va fi finalizat, bucureştenii mai au o şansă să scape de traficul infernal. Vor putea fi transportate 1.500 de persoane pe oră Proiectate şi ca o atracţie turistică a Capitalei, telegondolele vor putea transporta 1.500 de persoane în fiecare oră, iar una singură vor încăpea 4-6 persoane, potrivit Planului Urbanistic Zonal "Instalaţii de transport pe cablu şi construcţii aferente- Telegondola". Telegondola ar urma să aibă mai multe funcţiuni - turism, agrement şi transport public - "oferind utilizatorilor posibilitatea de a admira zonele verzi şi luciul de apă", după cum promit edilii. Proiectul construirii telegondolei mai presupune amenajarea de parcări la capetele liniei, care vor permite decongestionarea traficului rutier prin traversarea Capitalei cu acest mijloc de transport, dar şi de amenajare a unor locuri de agrement. Cinci staţii cu locuri de parcare şi zone de agrement Traseul, care se va întinde pe 10 kilometri, va trece prin sectoarele 1 şi 2 ale Capitalei. Vor fi două staţii de capăt - în Parcul Herăstrău şi la Hipermarketul Cora Pantelimon. În ceea ce priveşte structura organizatorică a traseului, cei 10 kilometri vor fi împărţiţi în cinci tronsoane. Astfel, va fi amenajată staţia Bordei, care va fi una intermediară - un complex de agrement - şi care va avea o parcare cu o capacitate de 1.000 de locuri. Următoarea staţie va fi cea de pe strada Barbu Văcărescu, care va avea parcare şi loc de recreere, iar după - telegondola va opri în Parcul Plumbuita. În timp ce la staţia Barbu Văcărescu va exista o parcare cu o capacitate de 150 de locuri, în staţia din parc va exista un spaţiu de depozitare a telegondolelor. Penultima staţie va fi Heliade. Ea va face legătura cu capătul de linie- Hipermarket Cora. Cum se ajunge la telegondolă Accesul la viitoarele staţii ale instalaţiei de transport pe cablu se va face în principal din şoseaua Vergului, şoseaua Pantelimon, Aleea Tibiscum-din artera Fundeni, din strada Heliade -între Vii, din artera Colentina şi strada Plumbuita, din artera Barbu Văcărescu, dar şi din bulevardul Aviatorilor şi şoseaua Bucureşti - Ploieşti. Telegondola va pleca de la nivelul solului şi va circula la o înălţime de 50 de metri, iar în cel mai înalt punct va ajunge la înălţimea de 85 metri. În ceea ce priveşte viteza de deplasare, acesta va fi de cinci metri pe secundă. La mâna consilierilor Un alt avantaj al proiectului este, în opinia edililor, amplasarea unor zone pietonale sub traseul telegondolei. "În vederea stabilirii oportunităţii investiţiei a fost realizat un Studiu de oportunitate elaborat de catre S.C. Proiect Bucureşti SRL, prin care se propunea dezvoltarea infrastructurii turistice, de trasnsport şi de agrement (...)", se specifică în proiectul care ar urma să fie votat de consilierii locali ai Primăriei Sectorului 2 . Dacă acesta va fi aprobat, construcţia va fi realizată în parteneriat cu ediul sectorului 1, Andrei Chiliman, şi nu se va folosi niciun leu de la bugetul local sau de la Guvern, susţin edilii. FINANŢARE UE Un vis de 20 de milioane de euro Amenajarea celor 10 kilometri, cât va avea tronsonul telegondolei, va costa 20 de milioane de euro. Banii vor fi asiguraţi din fonduri europene. " Proiectul urmează să acceseze Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axe prioritare 1, 2, 5", se specifică în proiectul pus în dezbatere publică. Proiectul tehnic al telegondolei a fost realizat de firmele Kasol Group şi Altrix Service. Pe lângă faptul că nu se vor cheltui bani de la bugetul public, autorităţile spun că acest proiect va reduce poluarea din Capitală. "Un obiectiv important îl reprezintă protecţia mediului şi reducerea nivelului de poluare în oraş. Instalaţiile de transport pe cablu reprezintă mijloace de transport ecologice şi nepoluante", au mai explicat specialiştii. CITIŢI ŞI:

  • SPECIAL: Cum va arăta telegondola care va traversa Bucureştiul| FOTO