Compania americana Apple a prezentat iPhone, un terminal mobil care combina caracteristicile unui telefon cu ale playerului muzical iPod.

Cotatia titlurilor Apple a crescut cu 8% dupa lansarea produsului, la valoarea-record de aproape 93 de dolari, in conditiile in care actiunile principalilor competitori de pe segmentul telefoanelor inteligente, Palm si Research in Motion (care produce Blackberry), au inregistrat scaderi de pana la 8%.

Performante in format redus

Noul telefon are un ecran de noua centimetri si utilizeaza un singur buton. Insa a fost dotat cu touchscreen pentru a face posibila selectarea diferitelor functii, respectiv ascultarea de muzica, vizionarea de secvente video si de fotografii, tastarea mesajelor instant si initierea apelurilor telefonice.

iPhone este mai subtire decat majoritatea telefoanelor de pe piata, inclusiv RAZR, produs de Motorola. Bateria are o autonomie de invidiat, de pana la cinci ore pentru convorbiri.

Terminalul utilizeaza sistemul de operare OS X, produs de Apple, poate accesa internetul prin intermediul unei conexiuni Wi-Fi si este echipat cu Bluetooth. Precum playerul iPod, vandut in peste 50 de milioane de exemplare in ultimii cinci ani, telefonul se va sincroniza automat cu software-ul iTunes pentru a permite descarcarea de melodii, videoclipuri sau fotografii.

Pret piperat

Modelul va fi disponibil incepand cu luna iunie, in SUA, la pretul de 499 de dolari pentru varianta cu hard-disk de 4 GB si 599 de dolari pentru cea cu o capacitate de stocare de 8 GB. In Europa, telefonul va putea fi achizitionat incepand cu trimestrul al patrulea, iar lansarea in Asia este programata pentru 2008.

Cingular Wireless, divizie a AT&T si principalul furnizor de retele wireless in SUA, a incheiat un acord exclusiv cu Apple privind furnizarea serviciilor pentru iPhone in Statele Unite.

Apple are ca obiectiv vanzarea a 10 milioane de telefoane iPhone in 2008, echivalentul a circa 1a din piata mondiala, a declarat directorul general al companiei, Steve Jobs.

Este de asteptat ca lansarea terminalului sa afecteze vanzarile din segmentul superior al telefoanelor multimedia, care include terminalul "Q", produs de Motorola, precum si produsele Nokia si Sony Ericsson.

Prin lansarea iPhone, compania incearca sa-si diversifice oferta de produse, pentru a profita de cota de piata de peste 70a, detinuta pe piata playerelor muzicale portabile din SUA.