Studiu. Cele mai populare femei din România

Studiu. Cele mai populare femei din România

Ana Aslan, Majestatea Sa Regina Maria a României, Nadia Comăneci, Ana Blandiana, Melania Medeleanu sunt printre cele mai populare și apreciate personalități feminine ale României din toate timpurile, așa cum rezultă dintr-un studiu desfășurat recent. Conform acestuia, trăsăturile de bază ale personalităților feminine care fac carieră în domeniul lor sunt: inteligență, curaj, dedicare, empatie, ambiție.

Inițiativa Tudor Communications și VBS Business Solutions, explorează percepția publică asupra importanței femeilor în viața publică și socială dintr-o diversitate de domenii de activitate și oferă un barometru asupra felului în care conștientizăm realizările femeilor din România. Studiul a fost alcătuit pe baza a 753 chestionare prelucrate de companie de sondare și cercetare de piață VBS Business Solutions.

„Am creat această inițiativă pentru că am realizat că feminismul este mai mult decât o mișcare pentru egalitate în drepturi și că există moduri foarte constructive prin care azi putem obține recunoaștere și libertate de manifestare. Vreau să redefinim împreună, prin acest hub internațional, solidaritatea feminină, viziunea și locul femeilor în lume, indiferent că sunt mame, soții, antreprenoare sau politicieni. Toate femeile trebuie să beneficieze de același loc la masa oportunității, aceeași șansă, indiferent de zona globului în care se află”, a declarat Mihaela Raluca Tudor, fondatoare Feminismforreal.com.

Rezultatele au fost anunțate și premiate în cadrul evenimentului de lansare a platformei media internaționale Feminism For Real, un hub de  și antreprenoriat feminin cu susținerea European Women’s Association.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cele mai populare românce a căror notorietate a traversat timpul

În urma voturilor publicului mixt, a rezultat un top al celor mai populare românce din toate timpurile, care cuprinde atât femei contemporane, cât și femei a căror notorietate a traversat secolele. Ele sunt, în ordinea numărului de voturi:

Ana Aslan – cea mai populară româncă din toate timpurile; Nadia Comăneci – cea mai cunoscută gimnastă din toate timpurile; Simona Halep – cea mai cunoscută tenismenă română; MS Regina Maria – cea mai iubită regină a românilor; Ecaterina Teodoroiu - Modelul feminin de eroism și devotament; Laura Codruța Kovesi – simbol al anticorupției în România; Smaranda Brăescu - Cea mai cunoscută aviatoare și parașutistă română; Ana Blandiana - Cea mai populară scriitoare română; Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu - cea mai apreciată echipă de fundraising din România; Angela Gheorghiu – cea mai mediatizată soprană română; Maia Morgenstern - cea mai aplaudată actriță română; Andreea Esca - cea mai îndrăgită prezentatoare TV; Maria Tănase - cea mai apreciată ambasadoare a cântecului popular; Melania Medeleanu - promotoarea solidarității sociale.

Pe scenă, câștigătoarele au vorbit despre proiectele pe care le au și cum se văd în această poziționare.

„Este grozav să fii popular, e grozav să fii notoriu, dar prețios este cu adevărat atunci când îți folosești notorietatea ca să pui piciorul în prag, atunci când constați o nedreptate”, a spus Melania Medeleanu, fondatoarea Asociației Zi de bine.

„Întotdeauna când am fost întrebată despre condiția mea de femeie, am răspuns că nu sunt un personaj tipic. Nu m-am simțit discriminată și nu am avut complexe. Uneori am avut complexe de superioritate chiar.  Cato cel Bătrân, un senator roman care se opunea acordării oricăror drepturi pentru femei, își justifica opinia spunând că și așa e greu să fie ținute în frâu pentru că, dacă le-ar face egalele bărbaților, ele vor fi superioare. E o realitate de 2000 de ani, perfect valabilă și acum,” a declarat poeta Ana Blandiana.

Au mai fost decernate trei premii pentru întreaga activitate, pentru rezultatele remarcabile în domenii precum sănătate, politică și educație:

„Suntem onorate să fim într-un grup atât de select de doamne, care fac lucruri atât de frumoase. Cred că împreună putem mișca munții în domeniul sănătății și al educației. Vom continua proiectele noastre dedicate sănătății femeilor din România și mi-ar face mare plăcere să colaborăm și să fim mai puternice împreună,” a conchis Mihaela Geoană – Președinta și fondatoarea Fundației Renașterea.

Sursa: Facebook/ Nadia Comăneci

Nadia Comăneci, aflată la Roland Garros să o susțină pe Simona Halep, a transmis un mesaj: ”Este o încântare să aflu că și astăzi, românii își amintesc de mine și de performanțele mele și mă bucur că încă mă aflu în topul preferințelor lor. Este o onoare pentru mine, dar și o responsabilitate. Și nu doar pentru că numele Nadia și toate reușitele din cariera mea constituie un model pentru tinerele gimnaste, care visează să devină campioane mondiale și olimpice. Am întâlnit de multe ori doamne care mi-au povestit că fiicele lor își doresc să devină o nouă Nadia. La fel cum am întâlnit și mai multe doamne care mi-au mărturisit că am fost idolul copilăriei lor.

Îmi doresc să rămân un model, dar nu doar un model de fostă gimnastă de succes, ci un model de femeie de succes, care își găsește un echilibru între carieră și viața de familie, care își face timp și pentru sine și propriile pasiuni, care se îngrijește și de propriul trup și suflet, care călătorește, este la curent cu ce este nou și frumos, care nu încetează să viseze și să se autodepășească zi de zi.”

Premiate pentru întreaga activitate au fost și Maia Sandu – Președinta Republicii Moldova și Andreea Paul – președintă și fondatoare INACO Inițiativa pentru Competitivitate, care a introdus SmartLabs în România.

European Women’s Association, filiala România

Cu această ocazie, a fost lansată European Women’s Association, filiala România, un ecosistem care ajută femeile antreprenoare să se dezvolte sau să își finanțeze afacerea la nivel internațional, un promotor global al egalității de gen.

„Le mulțumesc în primul rând bărbaților care sunt prezenți aici și ne susțin. Am avut privilegiul de a cunoaște antreprenoare de excepție din România. Motivul pentru care existăm de exact doi ani este acela de a oferi sprijin antreprenoarelor aflate în căutarea de investitori, clienți, oportunități de business. Există multe initiative ale femeilor, dar nu sunt conectate. Scopul EWA este acela de a fi o platformă digitală pentru antreprenoarele care își doresc scalarea afacerilor și networking relevant, de încredere. Iar prin Mihaela Tudor și suportul neprețuit vom susține cât mai multe femei și de aici, ” a declarat Yulia Stark, președinta EWA.

„Prin EWA am reusit să îmi dezvolt afacerile în UAE și Belgia. Am căutat mult un sistem de suport care nu doar promite rezultate, ci chiar face lucrurile să se întâmple. Și sunt bucuroasă că am deja antreprenoare din România care încep să scaleze cu ajutorul nostru și chiar vor să se relocheze”, a concluzionat Mihaela Tudor, Country Manager EWA Romania.

EWA (European Womens Association) creează punți de legătură între poveștile de succes antreprenorial care au ca protagonist femei. Recunoscută de Comisia Europeană pentru activitatea sa continuă în promovarea și sprijinirea femeilor în afaceri la scară globală, EWA reprezintă un ecosistem care reunește 10 țări diferite, ambasadori și corporații internaționale și peste 17 parteneri europeni.

Concluziile studiului. Ce cred românii

Top 5 domenii în care femeile din România s-au remarcat

  • Activități caritabile/antreprenoriat social;
  • Educație;
  • Sport;
  • Medicină;
  • Media, televizune, vlogging.

Top 5 domenii profesionale dominate de bărbați, în care femeile rareori ajung să fie remarcate

  • Armată;
  • Inginerie aerospațială;
  • Transporturi;
  • Tehnologie/informatică;
  • Inginerie.

Factorii care împiedică o femeie să aibă aceeași ascensiune profesională și afirmare asemănătoare celor care definesc cariera unui bărbat

  • Prejudecățile societății;
  • Concepțiile învechite;
  • Discriminarea dintre sexe;
  • Prioritizarea familiei în detrimentul carierei;
  • Educația primită în familie și la școală.

Totodată, principalele motive, identificate de români, pentru care femeile cu realizări extraordinare în domeniile lor de activitate nu sunt cunoscute publicului larg se referă la lipsa de interes a mass-media pentru a promova adevăratele valori; faptul că femeile de valoare se concentrează mai mult pe munca lor și mai puțin pe comunicarea cu publicul lor, dar și pe preferința publicului larg de a cunoaște celebrități de moment, nu de personalități de valoare.