Spotul „Adevărului” încalcă Codul de Practică în Publicitate

Spotul „Adevărului” încalcă Codul de Practică în Publicitate

Spotul publicitar pentru ziarul „Adevărul” nu respectă Codul de Practică în Publicitate elaborat de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), prin afirmaţia „Adevărul este în continuare ziarul quality numărul unu în România”, potrivit unei adrese transmise Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) de către RAC.

În şedinţa de astăzi, CNA a analizat o sesizare a cotidianului „Jurnalul Naţional” în legătură cu spotul publicitar pentru ziarul „Adevărul”, potrivit căreia trustul Adevărul Holding a demarat o nouă campanie publicitară de promovare a cotidianului „Adevărul” în termeni similari cu cea desfăşurată  în  februarie 2009.

„În această nouă campanie publicitară este inserat şi un spot televizat, în care publicului i se oferă următoarele informaţii:  «Decembrie 2008 - Adevărul devine liderul cotidianelor de calitate. Cu peste 90.000  de exemplare vândute pe ediţie în martie  2009, Adevărul este în continuare ziarul quality numărul 1 în România». Menţionăm, însă, că,  în conformitate cu ultimele date ale SNA, livrate în februarie 2009, cotidianul «Jurnalul Naţional» are 695.000 cititori pe ediţie, iar cotidianul «Adevărul»  are 402.000 de cititori pe ediţie. În aceste condiţii, apreciem că enunţul promovat de reclamă nu poate fi conform cu realitatea”,  se arată în sesizarea făcută de „Jurnalul Naţional”.    

Afirmaţia cu probleme

CNA a analizat şi un punct de vedere primit de la RAC în legătură cu spotul publicitar Adevărul. Într-o şedinţă de pe 13 mai, Comitetul Etic al RAC a studiat spotul respectiv, argumentaţia celor două părţi, precum şi documentele suplimentare furnizate de Adevărul Holding, referitoare la clipul publicitar pentru ziarul „Adevărul”.  

„(...) Prin  afirmaţia «Adevărul este în continuare ziarul quality numărul unu în România» se încalcă prevederile articolului 6.1 din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC: «Anunţătorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustraţiilor şi testimonialelor folosite în publicitate»”, se precizează în  adresa RAC transmisă CNA.    

Georgiana Grecu, director executiv al RAC, a menţionat că „datele BRAT nu sunt actualizate trimestrial, astfel nefiind posibil a se demonstra că «Adevărul» este în continuare numărul  1”.

Pe de altă parte, în şedinţa CNA din 14 mai, Mircea Olaru, directorul de marketing Adevărul Holding, a spus că spotul pentru ziarul „Adevărul” face referiri la vânzările ziarului şi nu la numărul de cititori.

Totuşi, CNA va transmite Adevărul Holding o scrisoare în care va preciza că, în cazul în care va relua difuzarea clipului publicitar pentru ziarul „Adevărul”, trebuie să menţioneze sursa pentru toate afirmaţiile transmise în spot.  

Sursa: Mediafax

CITIŢI ŞI:

„Adevărul” şi „Jurnalul” se bat pe Otilia

Ne puteți urmări și pe Google News