Soluție pentru traficul infernal din zona Militari Residence. Drumul județean care traversează Chiajna va fi modernizat

Soluție pentru traficul infernal din zona Militari Residence. Drumul județean care traversează Chiajna va fi modernizat Sursa foto: EVZ

Locuitorii de la periferia Capitalei, din zona Militari Residence, una dintre cele mai aglomerate, primesc o veste bună. Autoritățile au luat decizia de a moderniza unul dintre cele mai circulate drumuri din zonă, DJ 601 A. Acest lucru va duce la îmbunătățirea traficului și scurtarea timpilor de așteptare pe șosele. Dacă lucrurile vor decurge fără probleme, iar termenele vor fi respectate, drumul modernizat va fi inaaugurat peste aproximativ doi ani.

Consiliul Județean Ilfov a lansat procedura de achiziție publică pentru lucrările de modernizare și reabilitare a drumului județean DJ 601 A, pe tronsonul care traversează comuna Chiajna, de la limita cu București până la Centura Capitalei.

Reabilitarea acestui drum județean va rezolva, într-o oarecare măsură, problemele de trafic pentru locuitorii din cartierul Militari Residence, unul dintre cele mai aglomerate din București.

Anunțul privind organizarea procedurii de licitație a fost publicat pe SICAP, portalul guvernamental de achiziții publice. Conform documentelor care însoțesc anunțul, valoarea investiției a fost estimată de autoritatea contractantă la 40 de milioane de lei, la care se adaugă și TVA. Durata lucrărilor a fost stabilită la 22 de luni, din momentul atribuirii contractului și emiterii ordinului de începere a investiției.

Ne puteți urmări și pe Google News

Firmele interesate de o astfel de lucrare au termen să-și prezinte ofertele până pe 12 iulie 2023.

Ce presupune contractul de modernizare

Contractul propus de Consiliul Județean Ilfov presupune o serie de activități menite să ducă la îmbunătățirea tronsonului de drum ce va fi modernizare. Astfel, sectorul de drum județean respectiv, încadrat la clasa tehnică III, va fi prevăzut să aibă o lățime a părții carosabile de 7 metri, benzi de încadrare, două a câte 0,50 m și acostamente, tot două, cu lățime cuprinsă între 0,50 și un metru.

Conform proiectului, înainte de turnarea noului strat de asfalt, constructorul va trebui să facă toate lucrările de reparații necesare, conform normativelor pentru prevenirea și remedierea defecțiunilor la îmbrăcămințile rutiere moderne AND 547 – 2013.

În caz de necesitate, se va procesa la lărgirea platformei existente a drumului, urmând să fie executate casete cu următoarea structură rutieră: 10 cm strat de formă din balast; 30 cm strat de fundație din balast; 20 cm strat de fundație din piatră spartă; 8 cm strat de bază din mixtură asfaltică AB31,5;  geocompozit; 6 cm strat de legătură din BAD22,4; 4 cm strat de uzură din MAS 16.

Proiectul mai prevede că trotuarele vor fi amenajate având lățimi variabile, în funcție de spațiul existent disponibil și vor fi încadrate cu borduri 10*15cm, iar încadrarea părții carosabile se va face cu borduri 20*25cm. În zonele laterale ale trotuarelor se vor amenaja spații verzi pentru încadrarea cât mai armonioasă a drumului în mediul natural al zonei.

Drumurile laterale, de acces se vor amenaja astfel încât să permită racordarea cu drumul județean. De asemenea va fi amenajată și trecerea la nivel cu calea ferată, după cum relatează economedia.ro.