Marca Skoda s-a bucurat de un început de an reuşit în România. Cu 6.103 unităţi vândute în primul trimestru, conform datelor centralizate de APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), Skoda a ocupat detaşat prima poziţie între mărcile străine în ceea ce priveş te maşinile noi comercializate până la sfârşitul lunii martie.

Poziţia a doua i-a revenit liderului de anul trecut, Renault, cu 4.965 de unităţi vândute. Volkswagen s-a clasat pe trei, graţie celor 4.789 de maşini comercializate, însă la mică distanţă de urmăritoarele Opel şi Ford. Datorită succesului înregistrat de modelul cee’d (locul şase, în ierarhia modelelor din import), Kia a păşit în Top 10 vânzări.

În martie 2007, constructorul sud-coreean se situa pe locul 19. Modelul cel mai bine vândut în primele trei luni ale anului a fost Skoda Octavia (2.635 de unităţi). Vechea generaţie Octavia, comercializată încă sub denumirea Octavia Tour, s-a prezentat şi ea foarte bine (1.725 de unităţi). Volkswagen, a treia marcă de import la vânzări, nu are niciun reprezentant în ierarhia similară a modelelor. Explicaţia ar fi că rezultatele pentru Polo, Golf, Jetta şi Passat se situează cam la acelaşi nivel – unul suficient de ridicat.

Dacia, de trei ori mai bine


Vânzările Dacia au înregistrat o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În primul trimestru, producătorul autohton a comercializat 19.619 unităţi, cu 6,1% mai mult ca în ianuarie-martie 2007. Se poate remarca faptul că Dacia a înregistrat un volum de vânzări de trei ori mai mare decât al liderului mărcilor de import, Skoda.