Sarcinile marunte, de la asteptarea acasa a instalatorului la facutul cumparaturilor sau decorarea bradului de Craciun, par a fi prea mult pentru tot mai ocupatii americani.
Acestia incep sa recurga in numar din ce in ce mai mare la „noile“ servicii oferite de „managerii cotidianului“. „Oamenii sunt extrem de ocupati. Nu au timp sa faca mai nimic in afara de serviciu, motiv pentru care serviciile oferite de noi merg foarte bine“, sustine tanarul intreprinzator Ezra Glass, care, la 25 de ani, a deschis o firma de „lifstyle management“.
Glass are, in prezent, sapte angajati, care fac anumite treburi simple in numele clientilor firmei, cum ar fi plimbatul cainelui sau ridicarea rufelor de la curatatorie, dar rezolva si sarcini mai complexe, precum inchirierea unui avion particular sau vanzarea unei masini. La nivel mondial exista aproximativ 650 de firme de „lifestyle management“, din care 500 numai in SUA, toate grupate in sanul asociatiei profesionale ICEA (International Concierge and Errand Association).
„Este o profesie in plina expansiune. Oamenii sunt vesnic in criza de timp. Ei prefera sa-si rezerve mai mult timp pentru a face ceea ce le place sa faca si de aceea cauta sa delege sarcinile care nu le fac placere“, declara pentru AFP Carla Mandell, secretar general al ICEA. Astfel de servicii sunt si relativ ieftine, pretul lor, care variaza in functie de complexitate, fiind de intre 45 si 110 dolari pe ora, cu mentiunea ca unele firme prefera sa solicite o plata lunara (intre 450 si 1.200 dolari).