Sărăciţi de criză, românii nu mai au bani de deodorante şi ciocolată

Sărăciţi de criză, românii nu mai au bani de deodorante şi ciocolată

Cu portofelele mai goale, românii au strâns cureaua cât au putut de mult, iar consumul casnic s-a redus în primele 6 luni ale anului cu 4%, comparativ cu acelaşi interval din 2009, acesta fiind cel mai mare declin din ultimii 10 ani.

Românii au renunţat cu precădere la produsele de îngrijire personală şi curăţenia locuinţei, cum ar fi deodorante, dar şi la micile plăceri, cum este ciocolata, potrivit unui studiu realizat de GfK.

În acest condiţii, nu este o surpriză faptul că populaţia s-a orientat către magazinele de tip discount, în căutarea unor produse comercializate la preţuri mai mici.

''În primele şase luni ale anului, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile gospodăriilor pentru bunuri de larg consum, faţă de 43% în perioada similară din 2009. Cele mai dinamice formate rămân în continuare magazinele de tip discount cu o rată de creştere de 11%, în timp ce supermarket-urile se află pe un trend descendent (-9% în valoare faţă de prima jumătate a anului 2009'', se arată în studiul citat.

Totuşi, cea mai mare parte a cumpărăturilor s-a realizat din buticuri sau alimentare.

De unde îşi fac românii cumpărăturile:

  • Hypermarketuri - 21%
  • Supermarketuri -12%  
  • Magazine de tip discount – 10%
  • Cash&carry – 2%
  • Buticuri/Alimentare – 41%
  • Vânzători stradali/pieţe – 4%
  • Alte tipuri de magazine – 10%

Ne puteți urmări și pe Google News