Preţuri cu 30-50% mai mici la primul magazin social deschis în România
- Adam Popescu
- 20 octombrie 2010, 18:55
Aproape 500 de familii aflate în baza de date a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din cadrul sectorului 1 vor putea să îşi facă cumpărăturile în primul magazin social din România, unde preţurile sunt 30-50% mai mici.
Astfel, ei pot cumpăra alimente de bază, dar şi haine, de la Somaro, care are sediul în Piaţa Matache din sectorul 1 al Capitalei. Ei nu pot cumpăra însă după pofta inimii, având dreptul să achiziţioneze cel mult trei bucăţi din fiecare produs, cu excepţia uleiului şi doar de 10 lei pe zi. Ei pot veni la cumpărături de cel mult trei ori pe săptămână şi pot cumpăra doar o sticlă de ulei o dată la şapte zile. Preţurile produselor sunt mici. Astfel, un litru de ulei costă 2.5 lei, un kilogram de zahăr, 1 leu şi unul de sare 0.5 lei. Cămăşile de bărbaţi şi bluzele de damă se vând la 7.5 lei bucata. La magazinul social, nu veţi găsi însă ţigări sau băuturi alcoolice. Cei care vor să facă cumpărături la Somaro trebuie să se trezească devreme. Şi asta din două motive: pe de o parte pentru că este coadă, iar pe de alta pentru că magazinul se închide la ora 14:00. Accesul se face pe bază de legitimaţie. Aprovizionarea se face de trei ori pe săptămână, în funcţie de produsele care vin de la sponsori. Somaro este deschis de luni până vineri de la 10:00 la 14:00 şi sâmbăta de la 10:00 la 12:00. Conceptul se bazează pe valorificarea "produselor care, de regulă, sunt scoase din circuitul comercial la preţuri extrem de scăzute, redând în acelaşi timp demnitatea oamenilor care nu-şi permit în mod obişnuit să meargă la cumpărături şi nu au posibilitatea să aleagă, este un lucru extrem de inteligent", spune Katharina Turnauer, iniţiator al magazinului, prin Fundaţia Katharina Turnauer Privatstiftung.