O familie de români alocă în medie, anual, pentru un copil, 17-18 euro pentru jucării, însa aceasta sumă variază în funcţie de mărimea oraşelor, susţin reprezentanţii Diverta.
Aceştia au declarat pentru evz.ro că suma este relativ mică, în comparaţie cu ţări precum Cehia, Slovacia şi Ungaria, unde suma alocată este de 50 de euro.
„Estimăm o creştere a acestei sume, odată cu reorientarea interesului clientului către produse de calitate şi de marcă”, prognozează reprezentanţii companiei.
Dacă anul trecut, valoarea totală a pieţei de jucării a fost de aproximativ 50 de milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2007, comercianţii spun că aceasta valoare va scădea destul de puţin în 2009.
Românii par să nu renunţe la jucării nici pe timp de criză.
Producătorii spun că sectorul jucăriilor este mai puţin afectat decât alte sectoare, din cauza că are o tendinţă anticiclică.
„Cu toate acestea, dacă producătorii de jucării sunt afectaţi se va resimţi şi în rândul distribuitorilor. Unul din motivele de îngrijorare ar fi costurile pentru transport şi alte servicii, care sunt în general în dolari sau euro, a căror fluctuaţie a generat unele măriri de preţuri. Însă încercăm să le ţinem sub control, printr-o permanentă analiză a cheltuielilor şi profitului”, precizează reprezentanţii Diverta.
În ceea ce priveşte provenienţa jucăriilor, aceştia spun că piaţa din România este dominată de jucării produse în China, Tailanda, urmate de America de Nord, Elveţia si alte ţări din Europa, care includ şi România.