Companiile din Romania fac in continuare vanzare producatorilor de faxuri, care estimeaza cifre de afaceri in crestere pe seama neadaptarii pietei la noile modalitati de comunicare.
„Sunt multe companii in Romania pentru care faxul este sfant si nu folosesc e-mailul pentru trimiterea de documente”, a spus Radu Crahmaliuc, manager pe Romania al companiei nipone Brother International.
El crede ca „faxul nu a murit in Romania”, mai ales ca la noi administratia publica foloseste tot metodele de comunicare traditionale: telefonul si faxul care foloseste tot o linie de telefon. Brother International este lider european pe piata faxurilor, cu o cota de 27%.
De la masini de cusut la multifunctionale
Reprezentanta din Romania a producatorului japonez de imprimante si masini electronice Brother estimeaza, pentru anul fiscal in curs, o cifra de afaceri de 4,5 milioane euro, cu 25% mai mare decat anul precedent.
Compania mizeaza pe cresterea cu peste 50% a pietei multifunctionalelor de birou. Profitul japonezilor vine si din vanzarea masinilor de cusut, aceasta reprezentand activitatea de baza a companiei, inca din 1908.