Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de organizata ADAMA, lider de piaţă în soluţii pentru protejarea recoltelor, care mai arată şi că oamenii cumpără în această perioadă mai mult fructe şi legume proaspete.

Analiza a scos în evidenţă cea mai mare îngrijorare resimţită de către românii din mediul urban, care este legată de situaţia generală a economiei şi viitorul incert, urmată de propria situaţie financiară, punerea în pericol a sănătăţii şi teama de a rămâne fără loc de muncă.

De asemenea, unu din doi consumatori declară că achiziţionează des produse ale companiilor care comunică public despre măsurile sanitare pe care le au, fapt ce demonstrează că încrederea consumatorilor în siguranţa produselor este un factor-cheie. Respondenţii susţin că au consumat mai puţin alcool în izolare, băuturile alcoolice fiind printre produsele a căror rată de consum a scăzut cel mai mult în această perioadă.

Totodată, românii au făcut cumpărături mai rar, iar categoria la care a crescut cel mai mult volumul de aprovizionare sunt tinerii între 18 şi 24 de ani. Studiul a mai scos în evidenţă că a crescut apetenţa consumatorilor pentru produsele proaspete, fructe şi legume.