Într-un raport de evaluare a infrastructurii la nivel global publicat de Forumul Economic Mondial și preluat de ziariștii.com, România se află la coada clasamentului care analizează calitatea drumurilor din 137 de state, de la cel mai bun exemplu la cel mai rău. Gropile, semnalizarea slabă și deficitul de kilometri sunt principalele probleme semnalate.

România, deloc surprinzător, este pe ultimele locuri în privința calității drumurilor, chiar în urma multor ţări din Africa! Pe pozițiile fruntașe apar câteva țări europene, însă nicidecum nu vorbim de primele locuri – liderii ierarhiei nu sunt din Europa, ci două state foarte bogate din Asia: Emiratele Arabe Unite și Singapore! În aceste țări, rețeaua rutieră primește un rating de 6,4, respectiv, 6,3 puncte, în condițiile în care maximum este 7 puncte. Pe locul 3 în viziunea Forumului Economic Mondial apare reprezentantă a Europei, Elveția, cu un scor de 6,3.

Suntem pe 120 din 137 de state!

Dar să înlăturăm și misterul din jurul României. Țara noastră se află la polul opus al clasificării! Nu pe ultimul loc, căci acolo este Ucraina, văzută drept țara europeană cu evaluarea cea mai proastă –  rețeaua sa rutieră primeşte nota 2,4! Cum, însă, Ucraina nu este în Uniunea Europeană, să nu o condamnăm prea tare.

În schimb,  România, ca stat membru UE, ocupă abia locul 120 în lume la calitatea drumurilor. Din 137 de țări. Țara nostră  a primit nota 2,7 și este depășită de Venezuela, plasată pe poziția a 119-a (nota 2,8).

Să vedem și ce alte țări au drumuri mai bune decât România:

Ţara               Poziţia în top    Nota

Albania              57                   4,3

Kenya                60                   4,3

Gambia              69                   4,1

Salvador            72                   4,0

Mali                   87                   3,6

Bulgaria             93                   3,4

Probleme semnalate

Cel mai adesea, șoferii se plâng de găurile din asfalt. Această problemă este pusă de constructori pe seama diferențelor de temperatură iarnă-vară. Când este frig, solul îngheață, iar o dată cu venirea căldurii contracția și expansiunea generează fisuri și înfundări ale asfaltului. Însă și întreținerea proastă a drumurilor contribuie la degradarea lor.

În urma României regăsim state ca Moldova (locul 128), Mozambic (129), Yemen (132) sau RD Congo (136).