Revoluție tehnologică. Google face primul pas într-o nouă dimensiune
- Condos Magda
- 18 noiembrie 2019, 10:35
Google Stadia, revoluționarul serviciu streaming pentru jocuri, se lansează în această săptămână
Google va lansa în această săptămână serviciul streaming pentru jocuri, care va fi disponibil începând de marți într-un număr de 14 țări.
Compania spune că noul serviciu va produce o revoluție în domeniul jocurilor , analiștii considerând că astfel ar urma să fie majorate substanțial câștigurile companiei în clousd și sistemul de date. Apariția noului serviciu Google vine în contextul în care piața mondială a jocurilor video și electronice este în dezvoltare , fiind estimat ca anul acesta cifra de faceri să depășească 152 de miliarde de dolari , potrivit www.digi24.ro.
Cu ajutorul serviciului Stadia, oamenii vor putea să acceseze jocuri video pe mai multe dispozitive din casă, fără să descarce fișiere masive pentru console sau să cumpere o copie fizică a lor. Potrivit reprezentanților Google, prin acest serviciu se asigura accesul la jocuri la fel de ușor precum vizionarea unui videoclip pe youtube. „Google Stadia este o platformă de jocuri de nouă generație, care elimină tradiționala barieră de intrare pentru jucători, eliminând hardware-ul pe care trebuie să-l cumpere în casă. Nu trebuie să cumpărați un computer sau o consolă de jocuri sumpă. Avem grijă de asta în centrul nostru de date și credem că aceasta este o revoluție pentru industria jocurilor”, spune Phil Harrison, vicepreședintele Google.
Google Stadia funcționează la fel ca un abonament la Netflix sau Spotify, procesarea jocurilor făcându-se pe serverele Google, utilizatorul având nevoie doar de un dispozitiv care să funcționeze ca un monitor şi, eventual, un controller. Jucătorii nu vor trebui să cumpere dispozitive suplimentare. „Acest lucru ar putea fi cu adevărat o schimbare pentru jocuri. Dacă vă gândiți ce a făcut Netflix pentru televiziune și filme sau ce a făcut Spotify pentru muzică, ideea de a transmite la cerere în orice moment este una cu adevărat puternică. Ceea ce este interesant este că Google are atât de multe avantaje în spațiu în momentul de față”, spune analistul Greg Williams.
Abonamentul lunar pentru jocuri va costa 10 dolari în Statele Unite, de anul viitor existând posibilitatea că serviciul să fie gratuit , luându-se în calcul includerea reclamelor. În afara abonamentului, utilizatorii vor trebui să plătească 130 de dolari pentru un Chromecast Ultra care se conectează la TV şi un controller, Google oferind acces la sute de jocuri.
„Vom avea aproape 30 de jocuri disponibile pentru jucătorii de pe Stadia care acoperă fiecare gen. Curse, sport, aventuri, jocuri de acțiune, tot felul de experiențe de joc pe care jucătorii le vor. Avem peste 450 de jocuri în dezvoltare acum, care vor apărea în 2020 și nu numai”, afirmă vicepreședintele Google, Phil Harrison.
Google are concurenți puternici în industria jocurilor video, compania americană trebuind să demonstreze producătorilor de jocuri că sistemul este viabil din punct de vedere financiar. Și asta deoarece sunt multe persoane care nu vor dori să renunțe la jocurile fizice în favoare jocurilor online .Marii producători de jocuri pot decide să își lanseze propriile servicii de streaming, iar aceasta ar p