Majoritatea elevilor români din ani terminali visează să capete repede funcţii de conducere, chiar dacă nu ştiu - nici măcar în linii mari - ce presupune a lucra în domeniul ales.
„De cele mai multe ori, aşteptările lor nu sunt justificate“, a precizat Cristela Georgescu, director al Citigroup România şi membră a Consiliului de Administraţie al Junior Achievement România. Organizaţia a lansat ieri programul „Business Ties Education“, prin care doreşte să dubleze numărul de companii implicate în proiectele sale. Este vorba despre programe de voluntariat, ce implică participarea reprezentanţilor firmelor româneşti la cursuri speciale pentru elevi şi studenţi. Aceştia le vor prezenta tinerilor propriile reţete de succes. „Ce dorim noi să facem este inclusiv să-i aducem cu picioarele pe pământ. Tinerii visează mult, însă de multe ori nu au niciun fel de tragere de inimă“, a mai declarat Cristela Georgescu.
Programele Junior Achievement sunt destinate tuturor nivelurilor de educaţie şi acoperă următoarele domenii: educaţie economică şi socială, antreprenorială şi de afaceri, planificarea carierei şi educaţie financiară. „Cu cât se începe mai devreme interacţiunea tinerilor cu comunitatea de afaceri, cu atâta este mai bine pentru ei şi pot învăţa mai repede“, a explicat Ştefania Popp, director executiv al Junior Achievement România.
La nivel mondial, sunt implicaţi în programele acestei organizaţii aproximativ nouă milioane de tineri din 112 ţări.