Diferenţa între costurile de înmatriculare din Bulgaria şi România îi dezavantajează în primul rând pe cei cu maşini foarte vechi sau cu motoare mari.
Cornel O. şi-a cumpărat o maşină din Spania şi a înscris-o în Bulgaria pentru că era mai ieftin. "Am cumpărat un Renault Megane Scenic acum doi ani. Am plătit deja 700 de euro înscrierea şi alte 500 de euro cu reviziile şi drumul până acolo" a povestit barbatul pentru EVZ. Bune de fier vechi
Întrebat ce va face dacă va intra în vigoare noua lege, care prevede că maşinile deţinute de persoane cu domiciliul în România pot circula maxim 90 de zile cu maşina înmatriculată în altă ţară, acesta a răspuns: "o duc la fier vechi sau o vând pe piese". Decizia Guvernului de a limita la 90 de zile circulaţia unora dintre maşinile înmatriculate în alte state a făcut deja valuri. Este şi normal, pentru că miza e una de mii de euro. Site-urile care oferă servicii de înmatriculare în Bulgaria au oferte începând de la doar 350 de euro pentru înmatricularea oricărei maşini. Statul român nu are asemenea oferte decât pentru maşinile noi şi cu motorizări mai mici de 1800 cmc. Unele maşini pot scăpa de prevederile legii. O parte sunt trecute în proprietatea unor firme din ţara vecină, iar proprietarii de facto circulă în baza unor procuri emise de firmele respective. (A colaborat Antoaneta Etveş)
Citiți și:
- "Maşinile fantomă" din Bulgaria nu vor mai fenta taxele
- Codul Rutier vine cu sancţiuni drastice pentru beizadele şi teribiliştii şoselelor
- Numerele de Bulgaria, interzise în România