Pentru publicitarii români care îşi publică reclamele pe internet criza a luat sfârşit. Un studiu de specialitate realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers (PwC) arată că, în prima jumătate a acestui an, suma cheltuită pe reclamele de pe site-urile româneşti a atins o cifră record, de aproximativ 10 milioane de euro.
Este cel mai mare nivel înregistrat din 2007, primul an în care IAB România, asociaţia celor mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet, şi PwC au realizat studiul ROADS ("Romanian Online Advertising Study").
Suma investită în reclamele online în primele şase luni din 2010 a crescut cu 65% faţă de acelaşi semestru din 2009 şi cu 6% comparativ cu a doua jumatate a anului 2009, se arată într-un comunicat al IAB România.
Primele luni din 2009, cele mai negre "Varful negativ al crizei în publicitatea online din România a fost primul semestru din 2009, singurul de până acum care a înregistrat scăderi.
De atunci, următoarele două semestre au avut creşteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arăta că publicitatea online a depăşit momentul crizei", a declarat Cristian Petriceanu, preşedintele IAB România.
La rândul său, Ruxandra Băndilă, director de comunicare la PwC România, estimează că încasările din publicitate pe internet vor fi, la final de an, mai mari decât cele de anul trecut.
Din cauza crizei, consumatorii s-au orientat mai mult către mediul online, iar cheltuielile de advertising urmează această tendintă, a adăugat reprezentantul companiei de consultanţă.
Datele pentru urmăoarea ediţie a studiului vor fi culese la începutul anului 2011. Documentul va cuprinde analiza datelor din ultimii patru ani. Studiul ROADS este publicat semestrial.