"Ratatouille" umple casele francezilor de sobolani

"Ratatouille" umple casele francezilor de sobolani

Simpaticul personaj de desene animate a declansat o noua moda: copiii isi doresc rozatoare ca animale de companie.

Succesul de care se bucura noul film de desene animate „Ratatouille”, sobolanul parizian care se viseaza mare bucatar, a dus la aparitia unei noi manii si anume cumpararea de astfel de rozatoare pe post de animale de companie, relateaza AFP.

„De cand a iesit pe piata filmul, asistam la un veritabil fenomen de moda, sobolanii”, a declarat Gerald Moreau, presedintele Asociatiei de promovare a sobolanilor pe post de animale de companie (Aprac) din Franta.

Marele succes al verii in Franta, filmul „Ratatouille”, produs de studiourile americane Pixar, a atras peste sapte milioane de spectatori in salile de cinema din aceasta tara. Consecintele nu au intarziat sa apara. Fascinati de simpaticul erou principal, Remy, copiii au inceput sa-si bata parintii la cap sa le cumpere un sobolan.

Magazinele de animale au raportat o crestere neta a cererii de sobolani, in timp ce vanzarile de accesorii pentru acestia au sporit cu 40% in ultimele trei luni. Varietatea cea mai cautata este sobolanul femela cu urechi mari, botezata Dumbo, dupa elefantelul celebru dintr-un alt film de animatie. Acesta se vinde cu 50 de euro bucata.

Un animal inteligent si afectuos

„Sobolanii sunt mai inteligenti si mai interesanti decat soarecii ori hamsterii”, explica Moreau. „Ei isi recunosc numele, se ataseaza de stapanul lor si te poti juca cu el la fel ca si cu un caine sau o pisica”, asigura el.

Desi el personal are nu mai putin de 19 sobolani, Moreau ii avertizeaza pe parinti sa fie foarte atenti cand iau un astfel de animal. „Sunt foarte sociabili si au nevoie de multa atentie si mangaieri”, spune el. Iar cei care decid sa-si ia asemenea rozatoare sunt sfatuiti insistent sa nu puna niciodata o femela si un mascul in aceeasi cusca daca nu vor sa se trezeasca cu cate 15 pui la fiecare trei saptamani.

Nu este pentru prima oara cand un film de animatie da nastere unei asemenea mode. In 2005, asociatiile de protectia animalelor din Marea Britanie atrageau atentia asupra numarului mare de magarusi abandonati de cei care ii cumparasera in urma vizionarii filmului „Shrek”.

Dificultatile legate de ingrijirea acestor animale i-au facut pe multi fani ai vorbaretului Donkey sa abandoneze destul de repede magarusii. O situatie similara s-a inregistrat si 1996, dupa reecranizarea uneia dintre capodoperele lui Walt Disney, „101 dalmatieni”.

Ne puteți urmări și pe Google News