Rarisim

Rarisim

DRIVE-TEST. Nissan Murano a găsit ”elixirul tinereții” cu mult înainte de a descoperi banalul turbodiesel.

În teorie, un Nissan Murano va "îmbătrâni" mai frumos decât majoritatea autoturismelor aflate azi în circulaţie. În principiu, un proprietar de Murano ar putea să îmbătrânească înainte de vreme. Totul se reduce la ce are şi la ce nu are - deocamdată - cel mai mare crossover din portofoliul Nissan.

Indiferent de culoarea preferată de client pentru maşina sa de 49.172 de euro (preţ minim cu TVA), vopseaua - oferită în acelaşi preţ - cu o compoziţie chimică specială va proteja caroseria de zgârieturile produse de intemperii sau de vreo mână "criminală".

"Scratch shield" - denumirea oficială a vopselei - se regenerează şi face să dispară orice scrijelitură sub acţiunea razelor soarelui.

Deocamdată, doar V6 pe benzină

Ne-am lămurit că Murano a fost îmbăiat în ”elixirul tinereții”. Din păcate, modelul nipon urmează a oferi o echipare mult mai comună - motorul turbodiesel - abia din toamnă.

Oricum, mai bine mai târziu, decât niciodată. Fiindcă, după un drum până pe malul Mării Negre, suntem în măsură să exclamăm: are mare, mare nevoie de el!

Agregatul V6, pe benzină, de 3.5 litri, singurul propulsor oferit actualmente de gama Murano, reuşeşete să urnească fără nicio problemă "monstrul" 4x4 de 1.900 de kilograme, dar cu un consum care a avut darul să ne strice voia bună (vezi fişa tehnică).

Viitoarea versiune alimentată cu motorină va beneficia de foarte reuşitul motor de 2.5 litri (190 CP) prezent pe Nissan Pathfinder.

DCi-ul va asigura o viteză de vârf mai mică (196 km/h) şi un sprint 0-100 km/h mai molcom (10,5 secunde), dar va compensa cu un cuplu maxim mult mai solid (450 Nm) şi, cel mai important, un consum - oficial - net inferior (10,1 l/100 km - în oraş, 10,9 l/100 km - mixt).

Alternative felurite

Din punct de vedere estetic, Murano se poate constitui într-o alterantivă mai accesibilă pentru modele ca Infiniti FX 37 (crossover produs de brandul de lux deţinut de Nissan) sau BMW X6 xDrive35i.

Cu aproximativ aceiaşi bani s-ar putea achiziţiona SUV-uri de mari dimensiuni precum Toyota Land Cruiser 150, Mitsubishi Pajero sau Volvo XC90.

Din punctul nostru de vedere, o opţiune la fel de înţeleaptă şi mult mai ieftină, se găseşte chiar în portofoliul crossover Nissan. Qashqai+2, versiunea mai încăpătoare, cu 5+2 locuri, a modelului care a revoluţionat, practic, percepţia clienţilor de autoturisme compacte, poate fi achiziţionat (cu motor pe benzină - de 2.0 litri - şi tracţiune integrală) la jumătate de preţ.

În echiparea de top, cu aproape nimic mai prejos ca omoloaga sa din gama Murano (başca un motor 2.0 dCi de 150 CP), Qashqai+2 costă 33.882 de euro cu TVA inclusă.

Desigur, un Qashqai nu va asigura niciodată gradul de exclusivitate propus de Murano. În primul semestru, doar două unităţi au fost vândute în România, potrivit statisticii APIA. Aşa că, dacă acesta este unul dintre "must have"-urile maşinii pe care o căutaţi, trebuie să ştiţi că impozantul crossover Nissan şterge pe jos cu aproape orice Porsche sau Ferrari!

FIŞA TEHNICĂ

Nissan Murano 3.5 V6 CVT

Lungime/lăţime/înălţime: 4,86/1,88/1,72 m Motor: benzină, 3.498 cmc, 252 CP, 334 Nm, Euro 4 Transmisie: 4x4, x-tronic CVT Performanţe: 8 sec (0-100 km/h), 210 km/h (vit. max.) Consum urban: 14,9 l/100 km Consum extraurban: 8,6 l/100 km Consum mixt: 10,9 l/100 km Consum în test: 22,2 l/100 km (urban) / 12,4 l/100 km (extraurban) Emisii CO2: 261 g/km  Dotări (selecţie): airbaguri, ABS, EBD, ESP, climatizare automată, radio-CD-navigaţie, două camere de luat vederi (spate, lateral dreapta), tapiţerie din piele, scaune faţă electrice, cruise control, faruri Xenon. Preţ minim cu TVA: 49.172 de euro

Ne puteți urmări și pe Google News