Procurorii vor să facă dreptate medicilor de familie. Ce reclamă doctorii

Procurorii vor să facă dreptate medicilor de familie. Ce reclamă doctorii

În aceste zile de bătălie pe frontul sănătăţii, au fost chemaţi „sub arme” şi medicii de familie. Oameni care au simptome uşoare de infestare cu coronavirus, nu trebuie să mai meargă la spital, ci la medicul de familie. Aşadar, şi medicii de familie, pot avea contact direct cu un eventual pacient infestat, la fel cum au medicii din spitalele din prima linie. De aceea, şi lor li s-au şi promis facilităţi, pentru munca prestată în această perioadă extrem de grea. Posibilitatea de  a câştiga mai mulţi bani. Dar, mai ales, de ceea ce au şi ei nevoie, ca medicii din prima linie: de echipamente de protecţie. ”Promisiunile” au ajuns pe masa procurorilor.

Am primit la redacţie, din partea unui medic de familie, un apel, în care ni se semnalează nereguli majore în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor din ordonanţele militare care prevăd activitatea medicilor de familie în această perioadă: „Vă rog să mă ajutați! Deși medicii de familie au primit mesaje că putem face 8 consultații pe oră, că ni se plătesc consultațiile fără card, că ne plătesc consultațiile telefonice, constat că în luna martie nici consultațiile cu cardul nu sunt plătite, nici media de 20 consultații pe zi pe zilele lucrătoare din trim.1 nu se plătesc în județul Hunedora. Sunt discriminări la judeţe diferite, în funcție de cum au interpretat mesajele de la C.N.A.S. și D.S.P. Vor să desființeze medicina de familie? Poate mă ajutați să obțin un răspuns real de la C.J.A.S. HD! Mulțumesc!”

Acuzaţii, să recunoaştem, grave. În plină criză, cineva refuză să aplice legea. Sau ea se aplică după bunul plac şi în funcţie de zona ţării.

Am reuşit să obţinem de la CJAS Hunedoara răspunsul la problemele ridicate de doamna doctor: „Având în vedere că, modificările legislative aferente stării de urgență au apărut în data de 31.03.2020, în aplicația SIUI, nu au fost făcute încă modificările informatice, motiv pentru care, la generarea deconturilor există erori cu privire la validarea consultațiilor, erori care se vor corecta și, în consecință, serviciile se vor valida odată cu regularizarea perioadei ianuarie-martie, ce va avea loc până la finele lunii aprilie.”

Aşadar, este din nou vorba despre vechea poveste cu sistemul de comunicare, de care ne-am lovit fiecare dintre noi când am mers la medicul de familie. Măcar o dată am auzit, după introducerea cardului de sănătate în cititor: „Nu merge sistemul”.