Am primit la redacţie, din partea unui medic de familie, un apel, în care ni se semnalează nereguli majore în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor din ordonanţele militare care prevăd activitatea medicilor de familie în această perioadă: „Vă rog să mă ajutați! Deși medicii de familie au primit mesaje că putem face 8 consultații pe oră, că ni se plătesc consultațiile fără card, că ne plătesc consultațiile telefonice, constat că în luna martie nici consultațiile cu cardul nu sunt plătite, nici media de 20 consultații pe zi pe zilele lucrătoare din trim.1 nu se plătesc în județul Hunedora. Sunt discriminări la judeţe diferite, în funcție de cum au interpretat mesajele de la C.N.A.S. și D.S.P. Vor să desființeze medicina de familie? Poate mă ajutați să obțin un răspuns real de la C.J.A.S. HD! Mulțumesc!”

Acuzaţii, să recunoaştem, grave. În plină criză, cineva refuză să aplice legea. Sau ea se aplică după bunul plac şi în funcţie de zona ţării.

Am reuşit să obţinem de la CJAS Hunedoara răspunsul la problemele ridicate de doamna doctor: „Având în vedere că, modificările legislative aferente stării de urgență au apărut în data de 31.03.2020, în aplicația SIUI, nu au fost făcute încă modificările informatice, motiv pentru care, la generarea deconturilor există erori cu privire la validarea consultațiilor, erori care se vor corecta și, în consecință, serviciile se vor valida odată cu regularizarea perioadei ianuarie-martie, ce va avea loc până la finele lunii aprilie.”

Aşadar, este din nou vorba despre vechea poveste cu sistemul de comunicare, de care ne-am lovit fiecare dintre noi când am mers la medicul de familie. Măcar o dată am auzit, după introducerea cardului de sănătate în cititor: „Nu merge sistemul”.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE