EVZ îşi menţine poziţia în topul cotidienelor, cu 547.000 de cititori pe ediţie
Deşi criza economică face ca audienţa ziarelor să scadă în toată lumea, România nu se înscrie în tendinţe, potrivit ultimului Studiu Naţional de Audienţă. Cele mai recente date de audienţă pentru presa scrisă din România, conform Studiului Naţional de Audienţă (SNA) Focus, relevă că „Evenimentul zilei“ are, în medie, 547.000 de cititori pe ediţie, menţinându-se pe a doua poziţie pe segmentul cotidienelor de referinţă. Astfel, „Evenimentul zilei“ a câştigat 1.000 de cititori pe ediţie în perioada analizată, în timp ce „Jurnalul naţional“, principalul competitor, a pierdut 6.000 de cititori. Potrivit aceloraşi date, „Evenimentul zilei“ este citit în special de persoane de genul masculin, cu vârsta cuprinsă între 35 şi 54 de ani, cu un statut social ridicat, locuitori ai oraşelor medii şi mari. Studiul de audienţă plasează ghidul TV „Evenimentul zilei“ drept suplimentul numărul unu al ziarelor româneşti de calitate, cu o medie de 404.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 14.000 de cititori.
Potrivit aceluiaşi studiu, „Evenimentul zilei de duminică“ are o audienţă medie de 434.000 de cititori pe ediţie, numărul acestora crescând cu 8.000 faţă de perioada anterioară.
Cu o medie de 276.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 31.000 de cititori faţă de perioada anterioară, „Capital“ (publicaţia economico-financiară săptămânală editată de Ringier România) confimă, din nou, poziţia de lider pe segmentul ei.
Studiul a fost realizat în perioada 16 iulie 2007-21 iulie 2008, pe un eşantion de 19.434 de persoane, reprezentativ pentru populaţia României între 14 şi 64 de ani din în mediul urban. Cotidiene pe plus
„Cu excepţia «Jurnalului naţional», «Compact» şi «Ziua», toate celelalte cotidiene (quality, tabloide şi sportive) sunt pe plus la acest val“, arată analistul media Petrişor Obae, pe www.paginademedia. ro.
«Cancan» are o creştere importantă, peste 90.000 de cititori, şi se instalează pe locul 6, «ProSport» sare peste «Evenimentul», «Click» depăseşte cota de 4% cota din Univers (totalul populaţiei din categoria vizată de studiu), iar «Adevărul» atinge cota de 4,5%. „Există însă şi titluri relativ vechi, precum «Libertatea», liderul pieţei, care urcă de la 1,3 milioane la 1,353 milioane de cititori pe număr. Foarte bine stă şi «Gazeta Sporturilor» (750 de mii de cititori pe apariţie), iar tabloidele «Cancan» şi «Click!», (...) îşi confirmă evoluţia ascendentă“, precizează analistul media Iulian Comanescu, într-un comentariu pentru EVZ. Sprijin de marketing
Creşterile înregistrate de 13 dintre cele 16 cotidiene auditate se pot lega prin urmare de numeroasele campanii, relansări şi cosmetizări grafice prin care au trecut ziarele în ultimii trei ani., de când majoritatea titlurilor de pe piaţa cotidiană au trecut în proprietatea „mogulilor“, unde au beneficiat de sprijin de marketing, adaugă Iulian Comanescu în editorialul „De ce creşte presa scrisă?“, publicat sâmbătă, în EVZ.
Citiţi şi: IULIAN COMANESCU: De ce creşte presa scrisă?