Premiant cu tradiţie

Premiant cu tradiţie

Ediţia specială a noului model învie stilul anilor ’60. Pasionaţii trebuie să se grăbească, pe piaţă vor fi doar 1.960 de exemplare.

Porsche a dat naştere unei competiţii aprinse între automobilişti. Producătorul german a lansat în serie limitată noua versiune a modelului Boxster - RS60 Spyder. Astfel, împătimiţii gamei trebuie să se mişte rapid dacă vor să devină proprietarii unui exemplar întrucât pe piaţă vor exista doar 1.960 de astfel de automobile.   Zeul vitezei Numărul ales este o analogie la modelele Porsche din anii ’60. Atunci, prestigioasa marcă a cunoscut gloria prin intermediul unui Porsche Type 718 RS 60. Modelul destinat competiţiilor a fost manevrat fără greşeală de „pilotul de casă“ al mărcii, Hans Herrman, care şi-a adjudecat primul loc la una dintre cele mai prestigioase curse de lungă durată - peste 12 ore - la Campionatul Mondial al Constructorilor din SUA, organizat în Florida.

RS60 Spyder nu e cu nimic mai prejos de modelul pe care îl omagiază, fiind un continuator perfect al versiunii cu două locuri şi motor central.

Platforma este preluată de la clasicul Boxster S, la fel ca şi dimeniunile standard, valabile pentru toate modelele - 4.329 mm lungime, 1.801 lăţime şi 1.295 mm înălţime. O altă asemănare o reprezintă timpul în care şoferul poate ajunge de la 0 la 100 km/h - 6,1 secunde - şi greutatea - 1.470 kg. Motor însetat Consumul de combustibil rămâne ridicat. Maşina este contraindicată plimbărilor prin oraş, unde RS60 Spyder „înghite“ 16,3 litri de benzină pe o distanţă de 100 de kilometri. Cu toate acestea, cumpărătorul unui asemenea automobil este departe de cei pentru care contează câţi bani dau pe carburanţi. Când ai în garaj o maşină de serie şi e strânsă competiţia cu „vedetele“ tipice - ocupate cu întâlniri repetate în cafenelele din zona Dorobanţi, casă în zona rezidenţială şi jumătate feminină pe post de accesoriu tăcut pentru locul din dreapta - nu îţi baţi capul cu asemenea detalii. Nici preţul, 74.201 de euro (valabil în reţelele de comercializare din Germania), nu pare o problemă, deşi este cu 10.000 de euro mai mare decât cel al unui Boxster clasic.   O pată de culoare Similitudinile dintre RS60 Spyder şi predecesorul său se opresc atunci când vine vorba de şasiu, capacităţile motorului şi design.Astfel, caracterul pur sportiv a determinat producătorul să crească puterea lui Spyder de la 295 de cai-putere la 303. Această potenţare are ca rezultat doar o creştere a vitezei maxime cu 2 kilometri faţă de Boxsterul clasic - de la 264 la 266 km/h.

Barierele banalului sunt sparte de contrastele cromatice dintre caroseria silver metallic şi tapiţeria interioară, roşie, la fel ca soft-top-ul. CASETA TEHNICĂ Viteză maximă: 266 km/h Acceleraţie 0 - 100 km/h: 6,1 s L x l x h: 4.329 mm x 1.801 mm x 1.295 mm Consum mediu: 11 l/100 km Emisii CO2: 262 gr/km Greutate: 1.470 kg

Ne puteți urmări și pe Google News