Dacia, pe de altă parte, a comercializat, în statele UE, cu 11,7% mai multe maşini decât în primele zece luni ale anului trecut.

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut şi în octombrie, indică buletinul statistic publicat astăzi de Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).

A fost a şaptea lună consecutivă de declin pe piaţa auto de pe Bătrânul Continent.

Comparativ cu octombrie 2009, la nivel european au fost înscrise în circulaţie cu 16,6% mai puţine autoturisme.

În primele zece luni 2010 au fost înmatriculate, în ţările UE, 11.279.542 de autoturisme noi, cu 5,5 procente sub nivelul atins în intervalul similar anterior.

Pieţele mari, la pământ

Cele mai mari pieţe auto de pe continent s-au contractat puternic luna trecută (raportat la octombrie 2009). Franţa a înregistrat o scădere de 18,5%, Marea Britanie – una de 22,2%. Germania a coborât cu 20%, Italia – cu 28,8%, iar Spania s-a prăbuşit cu 37,6%.

Piaţa naţională de autoturisme noi a crescut sensibil luna trecută, în comparaţie cu octombrie 2009. Astfel, au fost puse în circulaţie 8.281 de maşini personale noi (de la 7.527, în intervalul anterior).

Dacia se simte bine când altora le merge rău

Dacia îşi continuă asaltul asupra pieţelor din UE. Pe primele zece luni din 2010, producătorul de la Piteşti a înregistrat o creştere a vânzărilor de 11,7 procente (în raport cu intervalul similar anterior), până la 217.917 unităţi.

Volkswagen, marca numărul unu din Europa, a comercializat cu 5,8% mai puţine autoturisme, în comparaţie cu anul trecut.

Mulţi alţi producători de volum au resimţit efectele crizei. Faţă de primele zece luni ale anului trecut, vânzările Opel au scăzut cu 8,6 procente, cele ale mărcii Citroen – cu 2,9%, Skoda a raportat un rezultat mai slab cu 5,7%, iar Chevrolet – unul inferior cu 8,1 procente.