Peugeot-ul morţii, cadou de majorat

Peugeot-ul morţii, cadou de majorat

La 18 ani a primit cadou maşină. Un Peugeot negru. În câteva luni avea deja şi faimă de vitezoman.

Când era la volan apăsa în podea acceleraţia, de parcă aşa ar fi învăţat la şcoala de şoferi. Claudiu Hauptmann, deţinea carnetul de şofer de mai puţin de trei luni (timp în care fusese amendat deja pentru vizetă excesivă) când, tot din cauză că a apăsat acceleraţia în execes, a ucis şase oameni. S-a întâmplat în vara lui 2009. Deşi s-a dovedit că vina pentru mnoartea a două adolsecente şi a patru bărbaţi îi aparţine în exclusivitate, la doi ani după carnagiu, tânărul este în continuare liber.

Băiat de bani gata, vitezomanul iresponsabil din Reşiţa nu e după gratii, ci îşi pregăteşte cariera în stare libertate, la doi ani după ce a făcut carnagiu pe şosea. Nu dă semne că i-ar păsa că şase familii îşi plâng încă cu disperare morţii, că printre aceştia erau două fete de 18 ani, sau întreţinători de familii. Era la liceu când a făcut carnagiu rulând de la Timişoara la Reşiţa. Acum e student la "ingineria sudurii" şi asistă cu stoicism la amânarea, unul după altul, a termenelor de judecată în procesul său. În spate are afacerile familiei sale: o benzinărie şi o pensiune agroturistică.

Cum s-a petrecut

S-a întâmplat pe 7 iulie 2009. Era spre seară, ora 17.45. Afară ploua torenţial. Claudiu Hauptmann avea 18 ani şi un Peugeot 207, negru, luat în leasing de ai lui, cadou de majorat. Terminase clasa a XI-a. Fusese de mai devreme plecat cu trei prieteni la Timişoara, la cumpărături, la mall, iar acum se întorceau acasă. Ei, se distrau. Prea tare ca să ţină cont de regulile de circulaţie. Ce griji să aibă?! Era în vacanţa de vară, bacul urma abia peste un an.

În maşină, muzica era dată la maxim. Claudiu accelera ca un nebun. Rula pe DN 58 între localităţile Birda şi Voiteg. Apoi, după Birda, (în dreptul km 61+ 580 metri) a pierdut controlul maşinii într-o curbă în care a intrat cu pedala de acceleraţie apăsată până în podea, depăşind în trombă o coloană de maşini, cum avea să povestească unul dintre martorii tragediei. A păstrus pe contrasens şi s-a izbit violent de un Daewoo Espero, care circula cu viteză mică, adapătată la puhoiul de ploaie de afară. Martorii mai povestesc că era "rupere de nori". În mod normal tânărul trebuia să ruleze cu 50km-h. El avea zeci de kilometri peste sută.

Masacru

Cealaltă maşină s-a făcut armonică. Fiarele contorsionate au luat patru vieţi. Alte două s-au stins pe bancheta Peugeot-ului morţii. În teribilul accident Hauptmann şi-a ucis şi iubita, Adelina Ardelean, de 18 ani, aflată în maşină cu el. Tot atunci, într-o fracţiune de secundă, a distrus şi povestea de iubire a celui mai bun prieten al său, Cristian Budaci, de altfel singurul supravieţuitor al tragediei. Iubita băiatului, Delia Roşianu, aflată şi ea în Peugeot, a murit pe loc în timpul impactului cu cealaltă maşină. Cele două fete erau componente ale trupei de majorete de la echipa de handbal UCM Reşiţa.

Prinşi între fiarele caroseriei strâmbată de izbitură, patru bărbaţi care se aflau în Espero au pierit şi ei instant: Emil Ştefan Borlovan, şoferul maşinii, şi pasagerii Mihai Pârvulescu, Alexandru Florea şi Ovidiu-Adrian Jurchiţă.

"Moartea lor a fost de natură violentă, datorându-se unor politramatisme suferite în cadrul accidentului rutier", se arată în rapoartele medico-legale de necropsie întocmite de către IML Timişoara.

Vitezoman

În momentul accidentului Claudiu Hauptmann nu avea nicio experienţă în şofat. Poseda carnetul de fix două luni şi jumătate. Dar, în acest timp, fusese deja amendat de două ori. "El a obţinut permisul de conducere în 23 aprilie 2009. În momentul producerii accidentului avea deja două amenzi. Una pentru depăşirea vitezei legale, alta pentru că nu purta centura", a spus, la momentul respectiv şeful Poliţiei Rutiere Timiş, Florin Bolbos, în prezent adjunctul comandantului Poliţiei Timiş. Cu o lună şi jumătate înainte să facă crimă pe şosea, pe 29 mai, a fost amendat pentru viteză excesivă (fiind surprins de radar rulând cu mai multe de 30 d ekilometri peste viteza maximă admisă pe şosea), iar o săptămână mai târziu a fost sancţionat pentru că nu purta centura de siguranţă.

Lesne de înţeles că de când s-a urcat la volan prea puţin l-au interesat pe Claudiu Hauptmann regulile. Le-a încălcat pe toate, chiar şi pe cele de bun simţ. Cel mai bun pruieten al său a stat 120 de zile în spital. Iubita lui a murit. Alţi cinci oameni au fost înmormântaţi, jeliţi şi pomeniţi de familii. "Viaţa merge înainte" îşi spune tânărul. Pentru că el poate. Cu banii tatălui. Şi-a dat bacalaureatul, a intrat la facultate, asistă la un proces în care e acuzat de ucidere din culpă şi vătămnare corporală din culpă, care, la cum a evoluat până acum, se anunţă fără un final recent.

Amânare, după amânare

Abia în mai, anul trecut, la un an de la accident, Claudiu Hauptmann a fost trimis în judecată. Până acum la fiecare termen a obţinut amânare. Au fost 12 termene. "La termenul de judecată din data de 15 iunie 2010 cauza a fost amânată la solicitarea inculpatului în vederea pregătirii apărării precum şi la solicitarea părţilor civile care au indicat şi alte persoane care se constituie părţi civile, în consecinţă se impunea îndeplinirea procedurii de citare cu toate părţile nou introduse în cauză", a declarat judecătorul Daniel Herman, despre prima amânare cerută instanţei. Au urmat alte 11 amânări, din diverse motive. "În prezent dosarul se află înaintat Laboratorului Interjudeţean de Expertize Criminalistice Timişoara în vederea efectuării expertizei, următorul termen de judecată fiind stabilit la data de 25 octombrie", a mai spus judecătorul de la Deta, instanţă unde se judecă cauza.

Vina

Cele cinci familii îndoiliate ştiu că nu există nicio altă vină pentru moartea copiilor, soţilor sau fraţilor lor, decât a lui Claudiu Hauptmann. Acest lucru a fost demonstrat şi de o expertiză realizată de către inginerul Gheorghe Nacev. "Din concluziile acestui raport de expertiză rezultă că vinovat de producerea accidentului este învinuitul Hauptmann Claudiu - Florian, care a încălcat regulile de circulaţie", a declarat prim-procurorul Jean Gabriel Moraru.

Acesta explică faptrul că tânărul trebuia să reducă viteza, pe de o parte cu 20 de km-h, pentru că nu avea experienţă la volan; pe de altă parte nu avea voie să depăşească 50 km - h deoarece afară ploua torenţial. În momentul accidentului, Claudiu Hauptmann avea o viteză de trei ori mai mare decât cea admisă. Acul vitezometrului s-a oprit, în timpul impactului la 130 km-h, după cum au scris în raport poliţiştii timişeni.

"Autoturismul marca ,,Peugeot -207" condus de către învinuit a avut o viteză mai mare decât viteza legală admisă, respectiv mai mare de 152 km/h dacă autoturismul a derapat în curbă", notează Gheorghe Nacev în raportul de expertiză.

Unul dintre martorii accidentului relatează cu câtă inconştienţă rula tânărul pe şoseaua inundată de apă pe care abia se vedea la câţiva metri din cauza ploii şi norilor. "După ce am virat spre stânga după traversarea pasajului din localitatea Voiteg am fost depăşit de un autoturism marca ,,Peugeot" de culoare neagră care circula cu o viteză mare şi care s-a angajat în depăşirea unei coloane de 4-5 maşini care circulau în spatele unui tir, intrând apoi în coliziune cu Espero", povesteşte Suhan Gheorghe.

Amnezie de conjunctură

Pentru că nu a reuşit să convingă experţii auto că a produs accidentul deoarece că maşina sa, nouă, de nici trei luni, avea o defecţiune, Claudiu Hauptmann a invocat amnezia. În declaraţia dată la IPJ Timiş în data de 15 decembrie 2009, şi mai apoi cu ocazia audierii sale de către procuror în data de 17 martie 2010, vitezomanul a declarat "nu îmi aduc aminte de cele întâmplate în data de 7 iulie 2009", şi că a aflat despre accident la mai mult timp după producerea lui.

"Învinuitul a dat declaraţii oscilante în cursul urmăririi penale precizând că nu îşi aminteşte circumstanţele în care a avut loc accidentul de circulaţie în care a fost implicat întrucât şi el a suferit leziuni", se mai arată în rechizitoriul întocmit de prim-procurorul Jean Gabriel Moraru.

Ne puteți urmări și pe Google News