Petrecem o săptămână pe an socializând pe Facebook

Petrecem o săptămână pe an socializând pe Facebook

Site-ul de socializare a avut un succes răsunător la nivel mondial. În România, aproape 10% din populaţie are cont pe platforma creată de tânărul miliardar american Mark Zuckerberg.

Profilul utilizatorului de Facebook este un tânăr de 20-24 de ani care îşi petrece în medie cam 27 de minute pe zi postând in formaţii pe internet, spune directorul pe pieţele emergente din Europa, Europa Centrală şi Africa din cadrul Facebook, Mark Cowan, într-un interviu acordat "Evenimentului zilei".

EVZ: Cum aţi descrie cel mai frecvent utilizator de Facebook? Mark Cowan: Dacă ar fi să facem un profil al utilizatorului de Facebook, media de vârstă a acestuia este cuprinsă între 20 şi 24 de ani, dar sunt anumite ţări în care cele mai rapide creşteri pe segmente de vârstă le-au înregistrat femeile peste 50 de ani.

Cât timp îşi petrece acesta pe contul său de socializare? Un utilizator petrece în fiecare zi cam 27 de minute pe Facebook. Dar, ca să nu greşesc, să spunem între 25 şi 28 de minute.

Cât de productiv este un astfel de site de socializare pentru o companie? S-au luat în discuţie în unele cazuri şi scăderea productivităţii în companii. Spre exemplu, în Marea Britanie, într-o astfel de companie accesarea Facebook a fost interzisă, tocmai din acest motiv. Atunci angajaţii au cerut să nu fie interzis pentru că-l vor folosi în timpul pauzei de masă, nu în timpul serviciului. Motivarea: asta fac ei pentru a scăpa de stresul serviciului.

Cât consideraţi că va mai "trăi" Facebook, în condiţiile în care alte site-uri de acest gen şi-au pierdut din "putere"? Nu mai suntem un simplu website. Îmi place să-l consider o platformă de comunicare propriu- zisă, care poate fi folosită pentru PR sau chiar anumite cercetări legate de consumatori. Sunt atât de multe conturi încât pot spune acest lucru.

Numai în SUA avem peste 140 de milioane de utilizatori, iar aici sunt numai 2 milioane, dar acest număr creşte rapid. Am ajuns la un punct în care clienţii noştri ne folosesc exact pentru comunicare, nu ne mai consideră un simplu site.

Nu aţi avut până acum niciun scandal pe problema încălcării drepturilor de autor, legat de materialele care apar pe site... Deşi nu am un răspuns cât se poate de clar şi concis, ştiu sigur că noi nu încălcăm nici un drept de autor pentru că, de fapt, noi nu postăm nimic pe Facebook, ci doar luăm un link şi-l punem pe "share" (n.r. - distribuim). Nu se poate numi plagiat o astfel de operaţiune, ci doar o "împărţire" a contentului. Nu o să păţim aceleaşi lucruri ca şi YouTube pentru că la noi nu se încarcă conţinut.

Cum de nu s-a mai adăugat până acum o secţiune de ştiri având în vedere că aveţi peste jumătate de miliard de utilizatori? Facebook este cel mai mare provider de conţinut cu ştiri, de aceea nu avem nevoie şi de o secţiune "News". Este de ajuns pentru cei care vor să informeze doar să difuzeze respectiva informaţie.

Cantitativ, câtă informaţie conţin serverele Facebook? Cu exactitate nu pot spune, dar ştiu că în Oregon tocmai am deschis un nou centru de date cu servere pentru a putea face faţă numărului tot mai mare de utilizatori.

Cum s-a simţit influenţa pieţei de smartphone-uri în dezvoltarea site-ului? Noi nu trebuie să dezvoltăm un program pentru fiecare creator de telefon. Noi le dăm doar bază şi restul îşi dezvoltă ei. Unul dintre rarele cazuri în care neam implicat a fost iPhone.

"Un utilizator petrece în fiecare zi cam 27 de minute pe Facebook. Dar, ca să nu greşesc, să spunem între 25 şi 28 de minute." MARK COWAN, director în cadrul Facebook EMEA

RONEWMEDIA 5.0

Eveniment cu granzii IT-ului

Unul dintre cele mai mari evenimente ale anului, dedicate mediului on-line şi afacerilor pe care acesta le presupune, Ro- NewMedia 5.0, a debutat ieri. Prima discuţie a fost despre piaţa de advertising on-line, subiect la care au participat şefi din cadrul marilor companii IT din lume. Printre acestea s-au numărat Microsoft, Facebook, Yahoo!, Google sau Orange.

Cele două zile ale evenimentului sunt împărţite în patru secţiuni: conferinţe, workshopuri şi două evenimente speciale: RO HI-TECH EXPO şi RO WEB CAMPAIGNS.

Potrivit lui Mark Cowan, şef în cadrul Facebook, România are un potenţial imens, când vine vorba de publicitate în spaţiul on-line. Din păcate pentru noi, grosul acestor bani, dedicaţi advertisingului, ajunge tot pe canalele consacrate, mediul on-line fiind ocolit. În prezent, nu se ştie care este valoarea publicităţii pe net.

Ne puteți urmări și pe Google News