Parfum cu miros de iaht sau de cabină de probă

Parfum cu miros de iaht sau de cabină de probă

Producătorii de cosmetice încearcă să prindă în sticluţe arome care să invoce copilăria, activităţile sportive sau mirosul electronic de computer.

Pentru cei mai puţin norocoşi în ceea ce priveşte timpul liber, producătorii de parfumuri au sărit în ajutor cu idei noi, moderne. Ei au „capturat” mirosurile esenţiale ale principalelor activităţi ale băr baţi lor, pe care aceştia îşi doresc să le des făşoare în aer liber, aşa încât cei care stau tot timpul la birou să simtă mirosul re vigorant al unei activităţi care le face plăcere.

Astfel, cercetătorii au extras mirosurile specifice ale cabinelor iahturilor care colindă oceanul, ale pavilioanelor de cricket sau ale cabinelor de probă, în ideea de a trimite cu gândul la momentele plă cute, cum ar fi plimbările pe apă, spor turile cu mingea sau chiar cumpărăturile.

Esenţă de emoţii pozitive

„Suntem în căutarea unor miresme noi, moderne, care nu au mai fost folosite niciodată până acum, dar care se pot asocia foarte bine cu majoritatea acti vită ţilor pe care oamenii le des făşoară în mod frecvent”, a declarat Will Andrews, cercetător în materie de parfumuri pentru Procter & Gamble, care realizează şi par fumurile pentru Hugo Boss, Dolce & Gabbana şi Lacoste.

Dorinţa lui nu este să recreeze mirosul îmbietor al unui pavilion de cricket sau al unei cabine de iaht, ci să găsească „elemente” ale aromelor prezente în astfel de locuri, care evo că emoţii pozitive asociate cu acti vităţi sportive şi care, la rândul lor, pot fi folosite în combinaţie cu alte arome care să dea noi parfumuri. Dezavantajul amintirilor la flacon: sunt învechite

Puterea mirosului de a evoca memorii şi asocieri ar putea crea însă probleme producătorilor de parfumuri, pentru că mirosurile pot fi asociate cu trecutul, ceea ce poate face ca omul care utilizează parfumul respectiv să se simtă de modă veche. Levănţica, pe vremuri mireasma preferată a femeilor, este acum asociată cu vârsta înaintată. Tinerii au mirosit acest parfum la bunicii lor, aşa că mirosul de levănţică este acum asociat cu bătrâneţea”, a declarat Andrew. „Brut”, o cunoscută mireasmă de apă de colonie de acum patru decenii, a scăzut vânzările pentru că mirosul este asociat de mulţi oameni cu anii ’70.

Mireasma care întinereşte

Harvey Prince, un fabricant american, susţine că parfumul său, „Ageless Fantasy”, a capturat atât de bine mirosul tinereţii, încât femeile care folosesc acest parfum sunt percepute cu opt ani mai tinere. Însă teste independente sugerează că beneficiile parfumului sunt neconcludente. Alt fabricant, Demeter, a vândut pe piaţă, cu succes, o serie de parfumuri create special pentru a evoca amintirile din copilărie, cu mirosuri care includ guma de mestecat, pudra pentru bebeluşi şi chiar creionul de colorat.

Chiar şi mirosul „electronic” de computer încins este atractiv pentru unii, iar P&G încearcă să creeze şi acest fel de parfum.

Ne puteți urmări și pe Google News