PARASCHIVESCU: In prim-plan

PARASCHIVESCU: In prim-plan

Radu Paraschivescu: "Ma uit de catava vreme la felul cum isi anunta diversi moderatori emisiunile si incerc, in functie de asta, sa le aproximez orgoliul."

Unii degaja o trufie sustinuta mai degraba de rating decat de valoarea intrinseca. La altii se simte o pretuire de sine psihanalizabila. Exista, in fine, moderatori sau realizatori care se plasea-za din capul locului in prim-plan. Cine le urma-reste clipurile de promovare are impresia ca oaspetii lor sunt doar niste accesorii fara adancime, a caror unica menire e sa-l puna si mai bine in lumina pe amfitrion. Ordinea fireasca e rasturnata. In loc sa se concentreze pe calitatea, farmecul sau anvergura invitatilor, materialul de promovare insista pe competentele infailibile ale Mariei Sale Moderatorul.

Scriu randurile de fata dupa ce am vazut un „promo” al emisiunii „Stirea zilei”, gazduita la Antena 3 de Gabriela Vranceanu Firea. Realizatoarea se bucura de un tratament preferential in raport cu invitatii care-i calca in platou. Este singura a carei voce se aude - punand intrebari, dand glas anumitor stupori, tragand concluzii. Sugestia e la mintea cocosului: avem de-a face cu o persoana care stie ce spune. Musafirii, in schimb, sunt prezentati in derulare rapida si pe muteste. Buzele li se misca, dar la urechile noastre nu ajunge nimic. Aproape ca suntem somati sa credem ca ideile Gabrielei Vranceanu Firea sunt singurele care conteaza si care merita sa se auda. Oaspetii par sortiti sa indeplineasca un rol secundar, de umplutura.

Un asemenea amplasament ii confera automat gazdei cateva insusiri pe care, si daca le-ar avea, n-ar trebui sa le afiseze. Nu stiu cine a realizat clipul de promovare a „Stirii zilei” si nu-i comentez nici meritul tehnic, nici impresia artistica. Un singur lucru sper: ca la un moment dat Gabriela Vranceanu Firea va avea timp sa-l priveasca atent, cu ochii telespectatorului. Daca va fi sincera cu sine, va vedea o tanara omniscienta, care vorbeste raspicat, fara infiorari dubitative, si careia ii tin companie niste persoane identificabile doar prin chipuri, gesturi si mimica. Altfel spus, „Stirea zilei” cultiva dialogul, dar reclama care i se face o situeaza in zona monologului cu martori.

Ne puteți urmări și pe Google News