Ora de vârf în hipermarket

Ora de vârf în hipermarket

Cu o zi înainte de Moş Nicolae şi în perioada 19-24 decembrie, cozile sunt mai mari cu 40%.

Pe 5 decembrie, cu o zi înainte de Moş Nicolae, şi începând cu 19 decembrie până în Ajunul Crăciunului, sunt zilele în care magazinele înregistrează cel mai mare „dever“ de peste an. Numărul de clienţi este cu circa 40% mai mare decât într-o zi obişnuită, potrivit retailerilor. Cum românii nu se uită la portofel când vine vorba despre cadouri şi alimente pentru Sărbătorile de Iarnă, vânzările lanţurilor de magazine cunosc, în luna decembrie, creşteri semnificative. „Cu circa 50% mai mari decât într-o lună obişnuită“, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. La rândul lor, reprezentanţii hipermarketurilor Real se aşteaptă să vândă cu 60% mai mult decât în luna noiembrie. În această iarnă, retailerii vor înregistra noi recorduri la încasări. Pe de-o parte pentru că fiecare lanţ s-a extins, peste an, cu noi magazine (au fost inaugurate 31 de hipermarketuri în ultimul an, potrivit MEMRB), dar şi pentru că veniturile populaţiei sunt în creştere. În luna octombrie, salariul mediu net a ajuns la 1.084 de lei, cu aproape 50 de lei mai mult faţă de 2006, conform INS. „Anul acesta ne aşteptăm la vânzări mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Mărirea veniturilor populaţiei este unul dintre motoarele cele mai importante ale creşterii“, spune reprezentantul Carrefour. VENITURI Se caută cozonaci, podoabe de brad şi mâncare gătită Potrivit directorului de marketing al Carrefour, compania va înregistra în această lună circa 15% din totalul veniturilor din acest an, adică aproape 130 de milioane de euro.

Produsele de sezon - cozonacii, podoabele pentru brad, produsele tradiţionale gata preparate -, dar şi jucăriile, îmbrăcămintea, electrocasnicele se vor vinde bine în această perioadă. Produsele specifice Sărbătorilor de Iarnă sunt la raft de la sfârşitul lunii noiembrie, potrivit reprezentanţilor marilor lanţuri de magazine.

Hipermarketurile Auchan şi Real estimează că vor da lovitura pe nişa de mâncăruri gata preparate, mai căutate în acest an datorită stilului de viaţă tot mai activ al românilor.

Ne puteți urmări și pe Google News