Opel Insignia a obţinut 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP
- Adam Popescu
- 24 februarie 2009, 00:00
Testele independente confirmă siguranţa exemplară la impact a noului model de top Opel.
Conceptul de siguranţă integrată include numeroase tehnologii inovatoare. Obţinând un rezultat exemplar de 35 de puncte dintr-un total de 37 la categoria pasageri adulţi, instituţia europeană de examinare a siguranţei în trafic Euro NCAP confirmă siguranţa conceptului Opel Insignia.
Modelul Insignia a obţinut, de asemenea, patru stele pentru siguranţa copiilor şi două stele pentru protecţia pietonilor, cele mai bune poziţii acordate până în prezent unui automobil din segmentul maşinilor de familie de mari dimensiuni. Instituţia independentă a confirmat anterior calitatea ridicată a tetierelor modelului Insignia în ceea ce priveşte protecţia foarte eficientă împotriva leziunilor coloanei vertebrale cauzate de coliziunile din spate.
Designul caroseriei şi sistemele de siguranţă pentru pasageri ale noului model Opel din clasa medie sunt realizate astfel încât să îndeplinească toate standardele actuale şi viitoare din Europa şi întreaga lume privind siguranţa în caz de impact. Autovehiculul oferă astfel o protecţie optimă în toate situaţiile întâlnite în viaţa cotidiană.
În afară de caroseria solidă, echipamentele de protecţie ale modelului Opel Insignia includ 8 airbag-uri, tetiere active noi în partea din faţă şi centuri de siguranţă cu dublă pretensionare pentru ocupanţii locurilor din faţă. În ceea ce previşte echipamentele de siguranţă activă, modelul Opel Insignia oferă un sistem ABS cu numeroase funcţii de asistare, un sistem de control al tractiunii (TCPlus), un sistem ESPPlus de ultimă generaţie, precum şi lămpi de frână adaptive.
Mai mult, există o gamă largă de echipamente opţionale care îmbunătăţesc stabilitatea şi ajută şoferul, cum ar fi Iluminarea Frontală Adaptivă (AFLA), sistemul Adaptive 4x4. Sisteme de siguranţă activă de ultimă generaţie
Scopul tuturor sistemelor menţionate anterior este de a preveni sau reduce riscul accidentării în caz de impact. Însă, înainte de aceasta, există o gamă largă de echipamente care au scopul de a reduce riscul producerii unui accident şi care sunt incluse în sistemele de siguranţă activă:
- Sistemul de prevenire a blocării roţilor (ABS) cu sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare, sistem de control al frânării in curbe, sistem complet de asistare la frânare, alcătuit din funcţia de asistare la frânarea de urgenţă, funcţia de sistare la frânarea hidraulică, funcţia de "curăţare" a discurilor de frână (în condiţii de umiditate, există anumite impulsuri scurte care "curăţă" discul de frână pentru a îmbunătăţi rapiditatea cu care poate deveni dinpanibilă puterea de frânare) şi funcţia de asistare la pornirea în rampă.
- Sistemul electronic de stabilitate (ESPPlus) care poate interveni pentru stabilzarea a maxim trei roţi.
- Sistemul de control al tracţiunii (TCPlus) care declanşează intervenţia frânelor şi a motorului.
-
Lămpile de frână adaptive care avertizează autovehiculele aflate în spate în cazul unei frânări bruşte sau în cazul în care sistemul ABS este activat la viteze de peste 30km/h. Toate cele trei lămpi de frână luminează apoi intermitent la o frecvenţă de 5 hertzi şi continuă să lumineze intermitent timp de trei secunde după ce automobilul se opreşte.
Opel Insignia a fost desemnată Maşina Anului 2009 (COTY) de către juriul format din 59 de jurnalişti auto din 23 de ţări europene, aceştia recunoscând autovehiculul de clasă medie ca find unul cu adevărat revoluţionar pentru această marcă.