O vară de coşmar pentru şoferi

O vară de coşmar pentru şoferi

Închiderea podului de peste râul Mureş, de la intrarea în Alba Iulia, va crea probleme în trafic care acum sunt greu de imaginat. Şoferii vor trebui să facă un ocol de mai mulţi kilometri pe un drum judeţean care nu este asfaltat integral, iar camionagii vor trebui să ocolească chiar şi o sută de kilometri, prin Munţii Apuseni, doar pentru a ajunge de la Sebeş la Alba Iulia, distanţă parcursă în mod normal în circa 20 de minute.

Închiderea podului de peste râul Mureş, care se va face cel mai probabil începând cu luna viitoare, ridică mai probleme şi responsabililor din Consiliul Judeţean Alba care se ocupă de drumurile judeţene, care caută, în această perioadă, cele mai bune soluţii pentru a asigura un trafic cât de cât decent, dar şi pentru a proteja aceste drumuri care nu sunt proiectate să facă faţă unui trafic de nivelul unui drum naţional.

Directorul Direcţiei Tehnice din cadrul CJ Alba, Dan Popescu, a declarat că a fost deja depusă o solicitare către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, prin care se solicită responsabililor de drumuri naţionale să suporte, măcar parţial, cheltuielile legate de întreţinerea drumurilor judeţene pe care va fi deviat traficul de pe DN1.

Trafic „împrăştiat”

„Închiderea podului de peste Mureş este o mare problemă. Noi am cerut iniţial ca execuţia lucrărilor să fie făcută sub trafic. Explicaţiile tehnice au fost că, fiind o anumită structură elastică, drumul nu se poate realiza sub trafic, aşa că pe perioadele de execuţie podul este blocat", a declarat Dan Popescu.

În aceste condiţii, traficul ar urma să fie „împrăştiat" pe mai multe drumuri, judeţene şi naţionale, deoarece nici un drum nu poate prelua integral traficul actual de pe DN1, care este estimat la zeci de mii de maşini în fiecare zi.

Se caută soluţii

„Încercăm să găsim nişte soluţii, nu putem să deviem tot traficul pe drumul judeţean Oarda-Ciugud-Teleac-Alba Iulia, ci va trebui să folosim şi Pâclişa-Vurpăr. Problema este că gabaritele noastre sunt gabarite de drumuri judeţene, nu gabarite de drumuri naţionale. Clar, cu siguranţă, nu se va pune problema traficului greu deviat pe aici, ci doar a traficului sub 7,5 tone. Am avut două întâlniri cu cei de la DRDP, am avut o serie de solicitări privind întreţinerea drumului judeţean DJ 107A, fiindcă nouă ni se pare normal ca rutele ocolitoare să fie asigurate de către ei. Să vedem în ce măsură reuşim", a afirmat directorul Direcţiei Tehnice din cadrul CJ Alba.

„Traficul greu se va desfăşura pe drumurile naţionale. Este o problemă care va fi rezolvată de DRDP, respectiv devieri pe DN 74 şi DN75, pe undeva pe la Brad, prin zona Munţilor Apuseni, respectiv Sibiu-Târgu Mureş. Este un ocol de multe zeci de kilometri. Ei sunt obligaţi să facă informarea, este obligaţia lor, nu a noastră. Pe de altă parte noi vom fi obligaţi să monitorizăm atent traficul", a completat acesta.   Navetişti întârziaţi

Cu siguranţă, cei care fac naveta înspre şi dinspre Alba Iulia vor trebui să îşi aloce mult mai mult timp la dispoziţie pentru a ajunge la serciciu sau acasă.

„Noi avem o problemă cu traficul în privinţa transportului public între Sebeş şi Alba Iulia, în interiroul judeţului. Avem vreo 10 trasee plus cursele speciale care circulă şi de asta am solicitat şi am reuşit să aducem cel mai mare autocar pe care l-am găsit şi să vedem cum putem devia traficul în jurul podului de la Teleac. Acolo va fi un punct important. Se poate, dar cu semaforizare. Vom achiziţiona nişte semafoare (...) În evaluarea noastră, în ceea ce înseamnă traficul de călători, pe rutele cele mai îndepărtate - Cugirul şi aşa mai departe - se pierd circa 30-40 de minute. Pentru celelalte va fi mai puţin. Bineînţeles că programul de transport se va modifica, în privinţa timpilor şi probabil a staţilor", a spus Dan Popescu.

El a precizat că podul de la Teleac va fi punctul cel mai sensibil, deoarece dacă un autocar şi un autoturism dores să treacă în acelaşi timp pe pod, acesta cu siguranţă se va bloca, din cauza felului în care este construit. Tocmai de aceea, aici semafoarele vor funcţiona permanent pe durata lucrărilor de la podul de peste râul Mureş.

Dan Popescu a atras atenţia că reprezentanţii CJ Alba vor fi foarte atenţi la traficul greu de pe drumurile judeţene. „Vom fi foarte foarte atenţi la camioane. Echipajele noastre vor stat 24 de ore din 24, pentru a nu permite intrarea camioanelor pe drumul judeţean. Va fi un efort foarte mare, timp de trei luni de zile cât se estimează că vor dura lucrările la pod", a conchis Dan Popescu.

Podul peste râul Mureş de la intrarea în Alba Iulia, situat pe DN1 este singurul care face legătura între Ardeal şi sudul ţării pe o rază foarte mare, cea mai apropiată variantă de legătură fiind prin Sighişoara-Blaj.

Ne puteți urmări și pe Google News