Noul aeroport internațional al capitalei germane urmează să fie inaugurat în 2020, la 14 ani după începerea lucrărilor

Noul aeroport internațional al capitalei germane urmează să fie inaugurat în 2020, la 14 ani după începerea lucrărilor

Noul aeroport internațional al capitalei germane urmează să fie inaugurat pe data de 31 octombrie 2020, a anunțat compania care urmează să opereze noua poartă de intrare a orașului Berlin. Proiectul are o întârziere de nouă ani, în mare parte cauzată de probleme structurale și corupție.

"Data este stabilită", a declarat Engelbert Luetke-Daldrup, director executiv al grupului Flughafen Berlin Brandenburg (FBB).

„Mai avem încă 11 luni de muncă grea înaintea noastră”, a adăugat acesta în timpul unei conferințe de presă.

Dacă totul merge conform planului stabilit, companiile aeriene își vor transfera operațiunile pe noul aeroport care urmează să aibă indicativul  internațional BER pe data de 31 octombrie 2020,  un al doilea val de linii aeriene urmând să-și mute zborurile pe noul aeroport pe data de 3 noiembrie 2020.

Ne puteți urmări și pe Google News

Proasta gestionare a acestui proiect a adus mari prejudicii Germaniei în ceea ce privește reputația acesteia de gestiona proiecte tehnice complexe cât și asupra reputației de onestitate în afaceri care sunt de obicei asociate cu cea mai mare putere economică a Europei.

Aeroportul a fost planificat în anii 90 și construcția a început în anul 2006.

Data inițiala planificată pentru inaugurarea noului aeroport a fost anul 2011, dar aceasta a fost  amânată în mod repetat în urma mai multor serii de probleme, printre care se numără și siguranța împotriva incendiilor.

În 2016, un fost manager a fost condamnat la închisoare pentru că a acceptat mită.

Între timp, bugetul inițial al aeroportului, care era de 1,7 miliarde de euro, a ajuns la aproximativ 6,5 miliarde de euro.

Președintele landului Brandenburg, Dietmar Woidke, a salutat anunțul referitor la noul aeroport, declarând că „de data asta va merge”.

Liderul partidului verzilor, Anton Hofreiter, a fost mai prudent, declarând: "Data anunțată este foarte ambițioasă dacă luați în considerare problemele care trebuie încă rezolvate".

Aeroportul are menirea de a înlocui cele două aeroporturi care deservesc capitala germană - Schoenefeld și Tegel.

În urma unui referendum care a avut loc în 2017, berlinezii au votat să păstreze aeroportul Tegel, argumentând că datorită creșterii numărului de zboruri, noul aeroport ar putea fi deja prea mic atunci când va începe să funcționeze.

Cu toate acestea, oficialii locali din Berlin susțin că noul aeroport va fi singurul aeroport al capitalei germane.