Producătorul nipon de automobile Nissan şi-ar putea extinde capacitatea de producţie din China, pentru a acoperi cererea venită de pe cea mai mare piaţă a lumii.
După BMW şi Daimler, Nissan intră în cursa pentru ocuparea primului loc în funcţie de vânzări pe piaţa chineză. Astfel, niponii ar putea profita de cererea în creştere de autoturisme de pe piaţa chineză, după ce criza mondială a condus la reducerea comenzilor în toată lumea.
Însă, chiar dacă piaţa auto din China a înregistrat o creştere de 60%, Nissan trebuie să îşi extindă capacitatea de producţie de la 670.000 de autovehicule pe an, la peste un milion de unităţi, până la finalul lunii martie 2013, potrivit preşedintelui Nissan, Carlos Ghosn, citat de Wall Street Journal.
La sfârşitul lunii martie 2010 (închiderea anului fiscal), Nissan a raportat o creştere a vânzărilor de 48% pe piaţa chineză, comparativ cu 2009. La nivelul grupului, vânzările au avansat cu 58%.
Compania niponă mizează pe o creştere a vânzărilor cu 14% anul acesta, pentru a atinge ţinta de vânzări de 3,8 milioane de autovehicule, propusă pentru anul în curs.