Musulmanii, noua ţintă în industria turismului
- Departamentul Economic
- 30 iulie 2012, 14:23
Aproximativ 1,8 miliarde de musulmani au putere de cumpărare în plină creştere şi au devenit ţinta privilegiată a industriei turismului în întreaga lume, din Australia până în Germania, cu spa-uri islamice, săli de rugăciune şi restaurante halal, informează AFP, preluată de Agerpres.
Cheltuielile turiştilor musulmani ar urma să crească cu 4,8% pe an, faţă de media de 3,8% în lume până în 2020, potrivit unui studiu efectuat în 47 de ţări de către organizaţia singaporeză Crescentrating şi cea americană DinarStandard, specializată în studierea pieţei musulmane.
Segmentul este foarte profitabil pentru că nu interesează decât ţările islamului. Egiptul, Malayezia şi Indonezia, cu cea mai numeroasă populaţie musulmană de pe planetă, rămân destinaţii favorite ale credincioşilor lui Mahomed, dar ţările nemusulmane "privesc îndeaproape" această piaţă fructuoasă, subliniază Fazal Bahardeen, director al Crescentrating.
"Destinaţii ca Thailanda şi Australia iau deja în calcul cerinţele turiştilor", a explicat el. Aeroportul din Munchen, tranzitat de aproximativ 900.000 de musulmani în 2010, a deschis anul trecut o nouă sală de rugăciuni pentru musulmani, care beneficiază de asemenea de afişe în limba arabă şi hrană halal în restaurante.
Ţările din Golf, cele mai mari bugete pentru turism
În Thailanda, ţară majoritar budistă, biroul turismului a lansat o campanie de promovare pentru a favoriza multiplicarea spa-urilor islamice, unde femeile şi bărbaţii sunt total separaţi.
Crescentrating a acordat în acest an aeroportului internaţional din Bangkok titlul de cea mai respectuoasă platformă a practicilor islamice într-o ţară nemusulmană.
Ţările musulmane din Golf rămân cele mai importante în termeni de buget turistic. Bahrein, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite au înregistrat 37% din cheltuielile efectuate de turişti musulmani în 2011, deşi ei nu reprezintă decât 3% din populaţia musulmană mondială. Dar mahomedanii din Franţa, Belgia, Germania sau Marea Britanie reprezintă de acum 13% din cheltuielile turistice ale musulmanilor la nivel mondial.