Evenimentul Zilei > Actualitate > Mort sub tone de zahăr
Mort sub tone de zahăr

Mort sub tone de zahăr

Un docher, angajat al operatorului portuar Chimpex, a murit într-un buncăr din dana 55 a Portului Constanţa.

Poliţia Port Constanţa informează că Neculai David, 41 de ani, lucra la descărcarea zahărului vrac, dintr-un vapor pe un vagon de pe dană.

Bărbatul a urcat la un moment dat pe buncăr pentru a desfunda pâlnia prin care se scurgea marfa după ce fusese obturată de un bolovan de zahăr. Imediat după ce l-a spart, docherul a alunecat în gol antrenând după el tonele de zahăr. Echipele de descarcerare s-au chinuit trei ore pentru a-l scoate din fundul buncărului, dar muncitorul era mort. Cazul este cercetat de procurori, poliţişti şi inspectori ITM.

Liderul sindical al Chimpex, Florian Coman, susţine că accidentul s-a petrecut în prezenţa mai multor colegi de echipă, dar şi a unor reprezentanţi ai conducerii unităţii care ar fi văzut că docherul nu avea centura de siguranţă ce i-ar fi putut salva viaţa.

Docherii lucrează 360 ore pe lună

Mai mult, bărbatul ar fi fost epuizat de oboseală. „Ne aşteptam să se întâmple o asemenea tragedie! Acest om a murit din cauza managementului prost şi din cauza extenuării. Salariaţii noştri lucrează 12 ore cu 12, nu au timp să se odihnească, ajung să muncească 360 ore pe lună, ceea ce nu se poate! Codul Muncii nu permite aşa ceva“, a declarat indignat liderul sindical. El spune că ITM a amendat administraţia Chimpex în trei rânduri pentru încălcarea programului de muncă.

După greva generală de trei luni din iarnă, patronatul a anunţat disponibilizarea a 200 de angajaţi. „Cei care refuză să muncească în condiţiile impuse de patronat sunt ameninţaţi că vor fi daţi afară“, spune şi liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Costel Petre.

A încălcat regulamentul

„Regretăm accidentul, dar nu putem fi făcuţi responsabili pentru o vină care nu ne aparţine“, a declarat la rândul lui directorul administrativ al Chimpex Constanţa, Teodor Bolocan. Acesta susţine că după greva generală „au fost perioade în care o parte dintre salariaţi au muncit 12 cu 12. În cazul de faţă nu poate fi vorba de extenuare, ci de faptul că muncitorul a părăsit locul de muncă şi s-a dus la buncăr cu toate că regulamentul îi interzice“.

FNSP a informat că, în ultimii ani, peste 100 de muncitori din Portul Constanţa şi-au pierdut viaţa în accidente cauzate de lipsa condi- ţiilor de protecţie a muncii, dar şi din cauza oboselii pe fondul unui program de muncă epuizant.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: