Moise Guran, despre licitația de la Metrorex: Eu nu zic să facem mânării, dar nici să fim idioţi nu-mi place
- Otilia Luca
- 11 martie 2015, 20:52
Jurnalistul Moise Guran a tratat pe blog subiectul licitaţiei de la Metrorex prin care metroul bucureştean a atribuit un contract de peste 300 de milioane de euro unei firme spaniole în detrimentul uneia românești.
”Deşi au venit cu un preţ mai mic cu 20 la sută decât al spaniolilor, deşi au venit cu un preţ mai mic chiar şi decât al chinezilor, ceea ce e destul de greu, românii au pierdut această licitaţie organizată în ţara lor (...) Habar n-am cât de proaste ar fi putut fi metrourile româneşti făcute la Arad, dar cred că pentru ţara noastră ar fi fost extraordinar ca o companie care angajează oameni de la noi să câştige un contract atât de mare”, scrie Moise Guran pe Biziday.ro.
”Nu mă pot abţine să întreb ce treburi au aceşti miniştri, când ştii că urmează să dai un contract de aproape jumătate de miliard de euro, contract plătit de stat, din banii noştri, şi nu te pregăteşti cu companii private şi de stat astfel încât aceşti bani să rămână în România şi să dea de lucru aici”, notează realizatorul emisiunii ”Ora de Business”.
”Deja tarifele pe metrou sunt comparabile cu cele din Occident, iar dacă iei în calcul cât de mică este reţeaua noastră de metrou în comparaţie cu reţelele marilor capitale occidentale, rezultă că metroul de la Bucureşti este mai scump decât cel de la Londra. Singura explicaţie rezonabilă pentru acest preţ o reprezintă exact investiţiile de care metroul are nevoie. Ok, noi plătim, unii prin taxe, alţii prin bilete la metrou, dar să n-ai tu, ca stat român, nişte oameni care să judece cu capetele lor o perspectivă de dezvoltare a României, şi care să înţeleagă cât de multe slujbe se pot crea de 400 de milioane de euro, eu asta nu o să pot pricepe niciodată”, a mai scris acesta.
Firma spaniolă CAF a câştigat licitaţia pentru trenurile care vor circula pe magistrala V de metrou, Drumul Taberei - Eroilor. La licitație au mai participat francezii de la Alstom, polonezii de la Pesa, chinezii de la CSR şi compania românească Astra Vagoane Călători Arad.
Trenul cu care CAF a câştigat licitaţia Metrorex este acelaşi care circulă deja pe Magistrala 2 Pipera-Berceni şi din care Metrorex a cumpărat deja 24 de unităţi pentru 145 de milioane de euro.