MIHAI COSMA: Studenţii şi „Telefonul“

MIHAI COSMA: Studenţii şi „Telefonul“

De multe ori, în viaţa muzicală românească s-a putut constata o insuficientă susţinere a tinerilor, care, dacă de exemplu în muzica uşoară sunt în mod firesc în prim-plan, în muzica clasică pătrund cu greu către zonele de mare interes.

Pentru a facilita întâlnirea cu publicul larg a tinerilor interpreţi, Universitatea Naţională de Muzică a iniţiat un proiect de promovare a celor mai interesante proiecte studenţeşti, cu sprijinul TVR Cultural şi al Radio România Muzical.

Duminică seara a avut loc al treilea concert din acest proiect derulat sub genericul Stagiunea Tinerilor Muzicieni. Evenimentul a atras un public numeros şi a fost integral preluat de către cele două posturi de radio şi televiziune amintite, urmând a fi difuzat în cadrul unor emisiuni dedicate tinerilor, cu prezentări, comentarii etc., în speranţa creării unei punţi între telespectatori/radioascultători şi cei mai valoroşi tineri interpreţi.

Primul concert, derulat în urmă cu 4 săptămâni, a pus în valoare Orchestra Tineretului Bucureştean, la împlinirea a 35 de ani de activitate. Al doilea concert a avut loc în preajma Sărbătorilor şi a fost dedicat Crăciunului, printr-un program de colinde şi cântece româneşti într-un aranjament instrumental interpretat de Bucharest Wind Orchestra.

Duminică a fost o serată muzicală complexă, care a cuprins recitalul violonistului Silviu- Gabriel Gherasimescu (22 de ani, clasa prof. Ioana Croitoru), acompaniat de Viorica Boerescu într-un program de piese de mare popularitate, semnate de Kreisler, Paganini, Wieniawski, Ysaÿe şi Ravel. A urmat opera „Telefonul“, de Giancarlo Menotti, o secvenţă amuzantă cu doi interpreţi (studenţii polonezi Maria Anna Klich şi Jakub Klich, care studiază un an la Bucureşti). Cel mai bun moment al serii mi s-a părut opera „Dido şi Aeneas“, de Henry Purcell (de la a cărui naştere se împlinesc 350 de ani). În rolurile titulare: Emanuela Pascu şi Mihai Dogotari (anul IV), acompaniaţi de Orchestra Universitaria (dirijor Alexandru Ganea). Regia ambelor opere a aparţinut profesorului Daniel Prallea-Blaga.

Ne puteți urmări și pe Google News