Micuţul Daewoo Matiz a murit, trăiască utilitarul Ford Transit!

Micuţul Daewoo Matiz a murit, trăiască utilitarul Ford Transit!

La Craiova s-a intrat în „era Ford“ odată cu ieşirea de pe bandă a ultimului model Daewoo.

Americanii de la Ford vor începe, de astăzi, să-şi pună în aplicare propriul plan de afaceri. Ei nu au prezentat încă detalii în legătură cu acest plan. Se ştiu doar obiectivele majore făcute publice la preluarea uzinei: 9.000 de angajaţ i în al doilea an investiţional, 300.000 de autovehicule produse începând cu anul 2011.

Consultantul pentru Ford din partea McGuire & Woods, Nadia Crişan, afirma imediat după preluare: „Sunt secrete toate informaţ iile de business ale Ford. Planul de afaceri nu poate fi dat publicităţ ii, fiind vorba de marketingul companiei“. De altfel, 14 anexe ale contractului de privatizare sunt considerate confiden- ţiale şi nu vor fi făcute publice. Printre acestea se află „Ajutorul de Stat“, „Planul de afaceri“, dar şi „Angajamentul de despăgubire privind mediul“ şi „Lista sumelor pentru plata reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor şi în consiliul de administraţie, directorii societăţii şi directorii societăţii controlate“.

Utilitara americană, 30.000 de bucăţi în primul an

Primul model produs la Craiova va fi, cel mai probabil, Ford Transit Connect. John Fleming, preşedintele Ford Europa, susţine că, în 2009, vor fi produse aproximativ 30.000 de bucăţi. În 2010, Ford va începe şi producţia unui model de clasă mică, despre care nu au fost oferite mai multe detalii.

Americanii anunţă că vor creşte numărul de salariaţi de la 3.900, cât este în prezent, la 7.000, poate chiar la 9.000. Valoarea anunţată a investiţiilor în uzina de la Craiova este de 675 de milioane de euro.

SFÂRŞIT DE POVESTE

„Micul gigant“, epuizat de programul „Rabla“

Vineri a ieşit de pe banda de producţie a uzinei de automobile din Craiova ultimul autoturism marca Daewoo, un Matiz de culoare albă. Odată cu ieşirea lui de pe banda de producţie, s-a finalizat, practic, „era Daewoo“ de la uzina din Craiova.

Formal, aceasta s-a terminat odată cu preluarea fabricii de către Ford, în luna martie a acestui an. Planul de afaceri al uzinei trebuia însă respectat, astfel încât s-a mers până la capăt pentru producerea unui ultim lot de autoturisme Matiz, maşină care a început să fie produsă în 1999. În total, fabrica de la Craiova „a aruncat“ pe piaţă aproximativ 123.000 de autoturisme Matiz.

„Micul gigant“, cum a fost denumită maşina în spoturile publicitare, a fost ani buni maşina preferată a românului din clasa de mijloc, atât pentru dimensiunile sale - ideale pentru circulaţia din marile oraşe, cât şi datorită preţului scăzut. Prin cele peste 100.000 de bucăţi produse, Matiz a fost cel mai popular model Daewoo.

Producătorii se aşteaptă ca maşinile rămase în stoc după finalizarea producţiei să fie vândute relativ repede, ţinând cont că se apropie o nouă etapă a programului „Rabla“. În primul trimestru al acesuia an, vânzările Daewoo în România au scăzut cu 50 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1.706 unităţi.

Din acestea, au fost vândute 1.684 de Matizuri, diferenţa fiind acoperită de Nubira II, care a fost comercializată de pe stoc. Producţia la Cielo şi la Nubira II a fost oprită încă din lunile iulie şi august ale anului trecut.

Ne puteți urmări și pe Google News