„Mi se refuză înlocuirea GPS-ului stricat în garanţie”
- Adam Popescu
- 17 iunie 2009, 01:00
Un tânăr din Capitală reclamă faptul că o firmă nu vrea să-i schimbe aparatul, care s-a defectat după trei luni.
La sfârşitul anului trecut, Ştefan Pană, un bucureştean de 24 de ani, şi-a comandat de pe un site specializat un GPS, în valoare de 350 de lei. La doar câteva luni de la achiziţionare, aparatul s-a stricat, iar bărbatul a dus GPS-ul la sediul firmei Dwin, compania de la care l-a cumpărat, pentru a fi reparat. Deşi i s-a promis că problema se va soluţiona în câteva zile, au trecut două luni degeaba. Mai mult, vânzătorul i-a spus că GPS-ul nu poate fi reparat şi că trebuie să-şi cumpere altul nou, chiar dacă cel din service era în garanţie. Dus cu vorba
Ştefan Pană a intrat pe site-ul www.dwyn.ro, unde a găsit GPS-ul. Pe 27 decembrie, anul trecut, l-a comandat. În ziua următoare l-a primit. „După trei-patru luni de la achi ziţionare, touchscreenul a încetat să mai răspundă la comenzi. L-am dus la sediul firmei, unde l-am predat pentru a fi reparat în garanţie”, poves teşte Ştefan Pană.
Reprezentanţii companiei au întocmit o foaie de primire a GPS-ului. „Mi s-a spus că va dura câteva zile, în cazul în care trebuie rescris softul, iar dacă e o problemă de hardware - în jur de o săptămână. A rămas că mă vor suna când îl vor repara”, îşi aminteşte Pană.
Timp de două săptămâni n-a primit nicio veste. „Am sunat eu. Au zis că încă n-au reuşit să-l repare. După încă o lună, m-au anunţat că nu-l pot repara deoarece a fost scăpat pe jos. Total fals. Trebuia să noteze acest aspect în fişa de primire în garanţie”, adaugă Pană.
Bucureşteanul spune că oficialii firmei i-au dat o alternativă. „Mi-au spus că-mi pot oferi un alt produs, cu un discount de 100 de lei. Nu înţeleg de ce să mai dau eu bani. În mod normal ar trebui să mi se restituie suma pe care am plătit-o pe el”, crede bărbatul.
Reprezentanţii companiei Dwin admit că GPS-ul nu prezenta şoc mecanic când l-au primit în garanţie. „Fiind un magazin on-line, iar concurenţa e foarte mare pe acest segment, ne câştigăm clienţii prin seriozitate, motiv pentru care ne străduim ca garanţiile să fie gata în cel mult o săptămână”, afirmă Alex Mărculescu, sales managerul firmei Dwin. Reprezentanţii companiei Dwin susţin că produsul a fost trimis mai departe la firma importatoare - Super Ocazii SRL -, de unde s-a întors după circa o lună cu o etichetă pe care scria că GPS-ul nu se mai poate repara pentru că folia de pe el este întreruptă.
„Ni s-a spus că GPS-ul s-a stricat pentru că s-a folosit degetul şi nu creionul special, aşa cum era recomandat. Sincer să fiu, mi s-a părut foarte stupid motivul, drept pentru care am decis să-l ajut pe client în rezolvarea problemei. Neavând în stoc acelasi model pentru a i-l schimba, iam propus înlocuirea cu un alt aparat nou, superior celui achi ziţionat, urmând ca el să plătească dife renţa de 100 de lei. A fost de acord şi a rămas să vină la noi în momentul în care dispune de bani”, susţine Alex Mărculescu.
Oficialii firmei spun că o altă variantă ar fi returnarea banilor plătiţi ini ţial, dar având în vedere că bărbatul a fost de acord cu prima propunere, aceasta din urmă nu i-au mai prezentat-o. „Ambele variante sunt valabile în continuare”, conchide Alex Mărculescu. ANPC: cererea trebuie rezolvată într-o perioadă rezonabilă Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor spun că orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris. „Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul i-a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate”, adaugă Paul Anghel, consilier la ANPC. Un cumpărător are dreptul să beneficieze de o reducere corespunzătoare a preţului ori de restituirea contravalorii, dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului ori dacă vân zătorul nu a luat măsura reparatorie în tr-o perioadă de 15 zile calendaristice.